נערכים לא' אלול

גמזו: הייתי מעדיף שישיבות קטנות לא ייפתחו

פרוקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, חושף כי היה מעדיף שישיבות קטנות לא ייפחו בא' אלול • אלוף (מיל') רוני נומה: גיבשנו מתווה שונה מהפעם הקודמת" • כל הציטוטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
פרופ' רוני גמזו (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

לקראת ראש חודש אלול, פתיחת 'זמן אלול', קיימו הערב (שני) פריקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, והאחראי על פתיחת זמן אלול, אלוף (מיל) רוני נומה, תדרוך מיוחד לתקשורת החרדית.

במהלך התדרוך חשף פרופסור גמזו כי היה מעדיף ששנת הלימודים בישיבות קטנות לא תפתח: "אני לא אגיד שאני שקט, זה טיפה מטריד אותי. אני יודע שהם לומדים לפעמים עד השעות המאוחרות וחוזרים הבייתה. אנחנו נצטרך לוודא ששם יש משמעת. ואין הדבקה מהישיבות לבתים ומהבתים לישיבות. אם אני הייתי צריך לבחור - הייתי את הקבוצה הזו מעדיף שלא תפתח את שנת הלימודים".

רוני נומה הוסיף: "החברה הישראלית ובתוכה הציבור החרדי מתמודדים עם אתגר סופר מורכב. יש סיבות אובייקטיביות שהופכות אותו עוד יותר למורכב בחברה החרדית. הבסיס שעליו אנחנו נשענים זה השיח עם המנהיגים".

על מתווה הקפסולות הוסיף נומה: "צריך להגיד ביושר - במקומות שהקפידו עד הסוף על המתווה אז לא ראינו שם התפרצויות. במקומות שהיו חריקות, שהם היו בעיקר לפני בין הזמנים - ראינו התפרצויות".

לדבריו: "עשינו תהליך למידה משמועתי, גיבשנו מתווה שונה מהפעם הקודמת. גם מנגנוני בקרה. עם ועד הישיבות. והרבה מאוד שכל שנכנס פה. גם אכיפה יותר טובה. אבל יכול להיות שיהיו התפרצויות בקפסולות. קפסולה בנויה מחמישים תלמידים ואח"כ יכולה להיות קפסולה מתמזגת".

פרופ' רוני גמזו בראיון ראשון למגזר החרדי

נומה הדגיש: "לא אישרנו שום מתווה נושם, פתוח, שתלמידים נכנסים ויוצאים, אנחנו לא יכולים לקחת אחריות על שום מתווה אחר. זה הולך להיות קשה, לא פשוט. זה דורש מאמץ של כולם כדי שזה יצליח עם מינימום תחלואה".

פרופסור גמזו התייחס לבתי הכנסת ואמר: "המגבלה בבתי הכנסת היא כבכל מסגרת אחרת. ברור שבחגי תשרי ובסליחות נצטרך לחשוב על פתרונות אחרים בחוץ. ל-בפנים אין לי כרגע פתרון אחר. ה-20 שהוחלט בפנים הם ה-20".

גמזו התייחס לערים אדומות ואמר: "רוני גמזו: "אם מחברים ערים אדומות וישובים של ערים אדומות. אז רוב התחלואה היא שם, ולא כמו שנאמר. אם אתה רוצה לסגור את רוב התחלואה - אז כן, זה שם, בערים אדומות. בלי שיכעסו עלי, רובם נמצאים במגזר החרדי ובמגזר הערבי. זה לא אומר שלא זהירים שם".

לדבריו: "אם הממשלה תחליט סגר או עוצר עד מאה מטר - ברור שלא יהיו לימודים. המתווה שאני מציע לממשלה: בערים אדומות - הגבלת תנועה, באותו רגע עולם החינוך נסגר. הישיבות הגבוהות קצת שונה, אם התחלת את הלימודים - תישאר שם. אבל אם אתה בבית - אתה בבית".

האלוף נומה התייחס למצב בו יימצא חולה בקפסולה: "השאיפה שנו לא להוציא את האנשים מהישיבה. אם יש חולה מאומת, להכניס אותו לתנאי בידוד בתוך הישיבה. במידה ולא יתאפשר - נוציא אותו למלונית. לא רואים מצב של חזרה למשפחה, רק במקרה סופר חריג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר