בהודעה משותפת

אוקראינה וישראל: לא לבוא לאומן, לראש השנה

בהודעת משותפת של ישראל ואוקראינה נקראים המאמינים שלא להגיע לציון רבי נחמן בראש השנה • בממשלות מדגישים: הגבלות הריחוק חלות על כל האירועים וייאכפו בקפידה (עולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
מתפללים באומן, ערב ראש השנה (צילום: מאיר אדרי)

ישראל ואוקראינה יוצאות בצהריים (שלישי) בקריאה משותפת למאמינים שלא להגיע השנה לשהות בסמוך לציון רבי נחמן מברסלב בעיר אומן, וזה בשל חשש מהתפרצות מחודשת של נגיף הקורונה.

בפתח ההודעה הדגישו הממשלות: "ביוזמתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ראש השנה זכה למעמד של חג לאומי באוקראינה. עם זאת, יש לכך משמעות החורגת מעניין פנימי".

"בה בעת", טוענים בישראל ובאוקראינה: "המצב האפידמיולוגי באוקראינה ובישראל, כמו גם בעולם כולו, למרבה הצער, לא מאפשר לנו לציין בשנה זו את החג כרגיל כפי שנהוג".

בממשלות קראו לציבור שלא להגיע לאומן: "בהתאם להמלצות והאזהרות של משרדי הבריאות של אוקראינה וישראל, אנו מפצירים בעולי הרגל שמתכננים ליטול חלק בחגיגות ראש השנה באוקראינה להימנע מלבקר באומן בשל המצב האפידמיולוגי המאיים".

הטיסות לאומן; מני גירא ורוני פאלוך זועמים

"עם זאת", הדגישו: "לאלה המחליטים לבקר באומן בכל זאת, אנו מדגישים שהגבלות הריחוק חלות על כל האירועים הציבוריים וייאכפו בקפידה. הממשלות של שתי המדינות דואגות במשותף לבריאות הציבור ולבטיחות אזרחיהן".

"אנו מקווים להבנה ומאמינים שבשנה הבאה נוכל לחגוג את ראש השנה, כמו גם חגים אחרים, יחדיו וללא הגבלות כלשהן", נאמר בסיום ההודעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר