בצל הנגיף

חששות בנוגע לפתיחתה של שנת הלימודים

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, גרוטו, אמר בכנסת כי מצב הנגיף דינמי ויש לחכות לפתיחת שנת הלימודים כדי להחליט. לדבריו, רוני גמזו חושש לפתוח את כיתות ז' עד י"ב (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פרופ' איתמר גרוטו (צילום: פלאש 90)

שבועיים לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א במשרד החינוך, אך עדיין תמונת המצב לא ברורה דיה. בדיון שנערך הבוקר בוועדת החינוך של הכנסת השתתף גם המשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו שהזהיר כי מצב התחלואה בישראל דינמי וכי רק לקראת פתיחת שנת הלימודים עצמה ייערך דיון בין שר הבריאות לשר החינוך בנוגע לפתיחת שנת הלימודים על פי המתווה שהוצג או בשינויים נוספים.

גרוטו טען בדיון כי מספר אנשי מקצוע ובהם פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, חוששים מלפתוח את כיתות ז' עד י"ב מכיוון שהן מהוות את מקור ההדבקה המרכזי.

"לו מחר הייתה נפתחת שנת הלימודים, היא הייתה נפתחת", אמר גרוטו. "אבל בגלל שהמצב דינמי - אנחנו לא ב-200 חולים, אנחנו ב-1,600 חולים בממוצע - אז גם קפיצה קטנה ביותר יכולה לגרום לשינוי כזה שיביא לעומס בבתי החולים".

בדיון הדגיש גרוטו את חשיבות האוורור בכיתות. "אנחנו עובדים על מסמך הנחיות, נושא חשוב הוא אוורור. לפתוח בכיתה חלון או שניים כדי שזה יתאים לבתי הספר". הוא הוסיף כי "אנחנו לא יודעים לאמוד את מידת ההשפעה, אבל אין ספק שישיבה בחלל סגור בצפיפות לא מאפשרת לשמור על שני מטר".

יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון מהליכוד, השתתפה בדיון ודרשה שיוצגו נתונים מדויקים של התחלואה בקרב תלמידי משרד החינוך, וביקשה להימנע ממה שכינתה "הפחדה". לדבריה, "היום בבוקר שמעתי אדם שהביאו אותו לייעץ לקבינט, הוא אמר שאם לא יהיה סגר - לא היום, אתמול - כולנו נמות. שימו לב לרף ההפחדה. אני לא בקיצוניות הזו, אנחנו רוצים לבחון את הנתונים תוך כדי שמסתכלים עליהם בעיניים נקיות".

היא ציינה גם כי כל החלטה צריכה להתקבל בהתייעצות עם המורים והמנהלים, שהם אלו שצריכים ליישם בפועל את ההנחיות. "בסוף יש מישהו בקצה שצריך לקיים את הדברים האלה, בואו נסכם שתביאו בשבוע הבא את הנתונים, נתבונן ונקבל החלטה", אמרה.

בדיון קודם בוועדת החינוך בכנסת אמר שר החינוך, יואב גלנט: "יש הרבה גורמים שחושבים שיש להם סמכות, אבל אחריות בוודאי אין להם, והם יורים לתוך המערכת חצאי אמיתות ואומרים דברים לא אחראיים. התוצאה של העניין הזה היא זעזועים, אבל נמשיך בקו שלנו".

על פי הדיווחים, העמדה של גלנט היא שמשרד החינוך יפעל לפי שיקוליו ולא ייכנע לכל הנחייה של משרד הבריאות, כל זאת כדי לקיים את הלימודים כסדרם כמה שאפשר ולמנוע סגירה של מוסדות חינוך שלמים במקרה של חשיפה בבית הספר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר