צפו במטס

הסבא נלחם בנאצים; הנכד מתאמן בגרמניה

מטס ההצדעה המשותף לחילות האוויר של ישראל וגרמניה חלף מעל מחנה ההשמדה דכאו • טייס ונווט קרב סוגרים מעגל: הסבים שלהם לחמו בצבא הבריטי נגד הנאצים (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
המטוסים מעל דכאו (צילום: דובר צה"ל)

היום (שלישי) בשעות הצהריים, חלף מטס ההצדעה המשותף של חיל-האוויר הישראלי והגרמני "זיכרון לעתיד" מעל מחנה הריכוז "דכאו", ומעל שדה התעופה "פירסטנפלדברוק", לזכר קורבנות השואה ו-11 חללי אולימפיאדת מינכן.

השבוע, 72 שנים לאחר הקמת מדינת ישראל, נחתו בפעם הראשונה מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי על אדמת גרמניה, בפריסה מבצעית המסמלת שיתוף פעולה ייחודי מסוגו בין שתי המדינות.

מדובר בפריסה היסטורית שכוללת תרגילים משותפים של מטוסי קרב ישראליים יחד עם מטוסי קרב גרמניים, בזירה לא מוכרת, תוך דימוי תקיפת מטרות והתמודדות משותפת אל מול איומים מורכבים.

מטוסים גרמניים מלווים את חיל האוויר (צילום: צבא גרמניה)

לתרגיל המיוחד מצטרפים סרן ע', סגן מפקד טייסת ב' בטייסת 102 ונווט קרב בטייסת 105, וסגן י', טייס בטייסת 105. שניהם נכדים לסבים שלחמו בצבא הבריטי נגד הנאצים במלחמת העולם השנייה, והפריסה מהווה עבורם סגירת מעגל מרגשת.

סרן ע' סיפר לאתר צה"ל: "סבא שלי נלחם בגרמנים ואני הולך לטוס יחד איתם. זה מאוד לא מובן מאליו, וזו אבן דרך משמעותית בשיתוף הפעולה הישראלי-גרמני".

"הוא העביר מסרים בשטח לכל מי שצריך ודיבר בקוד מורס. הוא לחם בהרבה מדינות בזמן השואה - התחיל בצפון אפריקה ואלג'יר ואז עבר לאיטליה, ובסופה הגיע לארץ ישראל, שם הכיר את סבתא שלי", מספר סרן ע'.

גם סבא של סגן י' נלחם בנאצים: "סבא היה מאוד גאה לראות שאני טס בפריסה הזו מעל אדמת גרמניה. יש לו צלקות עמוקות מהמלחמה, וכנראה היה לוקח לו רגע לעכל את זה, אבל אחרי זה הוא היה מתרגש וגאה בי מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר