טרור הבלונים

נתניהו: "דין שריפה כדין רקטה"; ריבלין: "ידע החמאס - זה לא משחק"

על רקע המתיחות בדרום שוחח ראש הממשלה נתניהו עם ראשי רשויות בעוטף עזה והבהיר כי המדיניות היא "דין שריפה כדין רקטה". הנשיא ריבלין הזהיר את חמאס ממלחמה (בארץ)

הנשיא ריבלין עם לוחמי האש בדרום (צילום: מארק ניימן / לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שלישי) בטלפון עם ראשי רשויות בעוטף עזה באשר להמשך טרור הבלונים ואמר כי "אימצנו מדיניות של דין שריפה כדין רקטה". נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש היום לוחמי אש בעוטף עזה ואמר כי "טרור העפיפונים ובלוני התבערה הוא טרור לכל דבר ועניין".

מאז שעות הבוקר איתרו חוקרי שריפות 39 שריפות שנגרמו מבלוני תבערה בתחום המועצה אזורית שער הנגב ואשכול. מתחילת אירועי השריפות לפני כשבועיים, ועד היום טיפלו לוחמי האש בלמעלה מ- 200 שריפות במרחב עוטף עזה.

על רקע המתיחות בדרום והתגברות טרור הבלונים שוחח ראש הממשלה נתניהו עם ראשי רשויות בעוטף עזה והבהיר כי המדיניות היא "דין שריפה כדין רקטה".

נתניהו בשיחה עם ראשי רשויות בעוטף עזה (צילום: עומר מירון / לע"מ; סאונד: בן פרץ / לע"מ)

לדברי ראש הממשלה, "אנחנו פועלים כבר עשרה ימים ברציפות בהפצצת תשתיות של החמאס וארגוני הטרור. אנחנו גם מטילים סנקציות שונות בתחומים שחשובים גם לחמאס. אנחנו לצערי נערכים גם במידת הצורך לאפשרות של סבב או סבבים. אני מקווה שלא נגיע לזה. אנחנו לא מוכנים לקבל את השימוש באמצעי הזה שאין לו אגב שום הצדקה".

נתניהו הבהיר כי "החמאס יעשה טעות גדולה מאוד אם הוא ימשיך בזה. הוא מקבל כבר עכשיו אינדיקציה לאן זה יוביל, הוא בוודאי יזכור לאן זה הוביל ואני מקווה שגם הג'יהאד האסלאמי יזכור לאן זה הוביל. אנחנו לא חסכנו בשום אמצעי, לרבות במקרה הצורך של התפתחות המערכה, גם של סיכולים ממוקדים, וגם היום אין לנו מגבלה כזאת".

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי "אני מאוד מעריך את העמידה שלכם ואת העובדה שאתם מבינים שאנחנו לא מקלים ראש בזה. אני לא מקל ראש בזה, אני לא מכיר מישהו בצמרת שלנו שמקל ראש בזה, ואנחנו נפעל בכל הכוח נגד זה".

בשיחה השתתפו ראש המל"ל מאיר בן שבת, המזכיר הצבאי של רה"מ תא"ל אבי בלוט, ראש העיר שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג'.

מוקדם יותר היום ביקר נשיא המדינה ראובן ריבלין בעוטף עזה ונפגש עם לוחמי האש הנמצאים בחזית המאבק לכיבוי שריפות ונזקי טרור הבלונים. במהלך ביקורו ביקש הנשיא להודות ולחזק את לוחמי האש והמפקדים הפועלים לדבריו בנחישות ובמסירות להצלת חיי אדם ורכוש.

הנשיא ריבלין בעוטף עזה (צילום: מארק ניימן / לע"מ)

"אתם עושים את המלאכה נפלא", אמר הנשיא. "אתם, כוחות הכיבוי והמתנדבים הרבים המצטרפים אליכם שעושים לילות כימים כדי לעמוד בפני כל סכנה. באתי הנה כדי לומר לכם ישירות תודה רבה לכם על כל מה שאתם עושים".

הנשיא, מלווה במפקד כבאות והצלה מחוז דרום טפסר שמוליק פרידמן, סייר בכמה ממוקדי השריפות בעוטף והודה ללוחמי האש מתחנה אזורית אשקלון על הנחישות והמסירות בה הם מבצעים את תפקידם לאורך כל השנה וביתר שאת בתקופה הקשה והמאתגרת הזאת.

"אתם נדרשים להתמודד עם איומים הפוגעים באופן מכוון ושיטתי באזרחים ישראלים המבקשים לחיות את חייהם," אמר הנשיא ללוחמי האש והוסיף: "טרור העפיפונים ובלוני התבערה – הוא טרור לכל דבר ועניין. אתם בני המקום. אתם מכירים את השטח. אין לנו שום דבר נגד האזרחים החיים בעזה. להפך, אנחנו רוצים שירווח להם ושיוכלו לחיות בשקט ושלווה ולגדל את ילדיהם. אבל הם מוחזקים על ידי החמאס, שחושב שגם אנחנו מוחזקים בידיו. ידע החמאס - זה לא משחק. יגיע רגע בו הם יצטרכו להחליט ואם הם רוצים מלחמה הם יקבלו מלחמה".

מפקד מחוז דרום בכבאות והצלה טפסר פרידמן שיתף את הנשיא באתגרים ובמענה המבצעי של מערך הכיבוי במערכה הנוכחית. בין השאר, הדגיש בדבריו את שיתוף הפעולה בין כלל הכוחות והארגונים הפועלים בשטח ומבצעים סיורים משותפים משעות הבוקר למתן מענה מהיר ואפקטיבי (דקות אחדות) לשריפות תוך מזעור נזקי רכוש ונפש.

מפקד המחוז הודה לנשיא ואמר: "באת לחזק,לתמוך ולהעלות על נס את מסירותם ואומץ ליבם של לוחמי האש בעיצומה של המערכה בטרור הבלונים. לוחמי האש פועלים לילות כימים בהגנה על ישובי עוטף עזה, רכוש וערכי טבע. אנו מאמצים אל ליבנו את חיבוקך החם והעוצמה שאתה נוסך בנו, ומבטיחים לפעול ככל שיידרש להגנה על תושבי הדרום וחלקת הארץ הזו".

לסיום, התייחס הנשיא לנזק הנגרם לחקלאות בשל השריפות ואמר כי "אין כואב מלראות את האדמה הטובה הזאת עולה בלהבות. אני רוצה לחזק את ידי החקלאים בתקופה הקשה והכואבת הזאת, שבה הם נדרשים להתמודד גם עם איומי השריפות, וגם עם המשבר הכלכלי שהביאה הקורונה. העמידה האיתנה של התושבים, של החקלאים, של כוחות האבטחה האזרחיים, שלכם לוחמי האש – מעוררת גאווה בכולנו".

(צילום: מארק ניימן / לע"מ)
(צילום: מארק ניימן / לע"מ)
(צילום: מארק ניימן / לע"מ)
(צילום: מארק ניימן / לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר