"להגשים חלום"

האצנית החרדית ביטי דויטש עתרה: "לא לשחק בשבת"

מרתון הנשים של אולימפיאדת טוקיו 2021, אמור להתקיים ביום השבת. החרדית שכבר ניצחה שורה ארוכה של מרתונים הגישה בקשה לשינוי תאריך: "להישאר נאמנה לערכים" (ארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
ביטי דויטש (צילום: מתוך Rockland is One בפייסבוק)

ביטי דויטש, האצנית החרדית שכבר ניצחה של שורה של מרתונים בארץ ובעולם הגישה עתירה: לשנות את מועד מרתון הנשים של אולימפיאדת טוקיו 2021.

בפנייתה למועצת המנהלים של הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) ביקשה כי יאפשרו לה להתחרות במרתון, תוך כדי הקפדה על אמונתה הדתית.

לדבריה, "כל מה שאני רוצה זה להיות מסוגלת להגשים את החלום שלי לייצג את ישראל באולימפיאדת טוקיו ולהמשיך לעודד נשים ואימהות צעירות מכל הדתות שלעולם לא מאוחר מדי לרדוף אחרי החלומות שלך, ושאת יכולה לעשות זאת תוך כדי איזון אימהות ולהישאר נאמנה לערכים שלך".

עקיבא שפירו, שותף של גיבסון דאן המייצג את ביטי דויטש אמר כי "ההתאמה לצרכיה הדתיים של ביטי דויטש תשרת את העקרונות המניעים של האמנה האולימפית - קידום סובלנות, שוויון, גישה ואי-אפליה באמצעות ספורט".

עם זאת, יצוין כי ככל הנראה סיכוייה של האצנית החרדית לנצח בעתירה ולהצליח להתחרות במרתון אינו גבוה - בהתבסס על תקדימי העבר.

שכן, מועצת המנהלים של הוועד האולימפי הבינלאומי כבר דחה בעבר את בקשתה של ביטי דויטש להתחשב באמונתה הדתית בעת קביעת מועדי מרתון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר