בניגוד לעמדת ישראל

טראמפ: בוחנים מכירת מטוסי F-35 ל'איחוד האמירויות'

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכחיש כי ישראל מאפשרת מכירת מטוסי F35 לאיחוד האמירויות, אך נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אישר שאכן הוא בוחן את האפשרות (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
טראמפ ויורש העצר (צילום: הבית הלבן)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכחיש בשבוע האחרון כי ישראל מאפשרת מכירת מטוסי F35 לאיחוד האמירויות, אך נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אישר הלילה (חמישי) שאכן הוא בוחן את האפשרות של מכירת המטוסים ל'איחוד'.

בשיחה עם כתבים בבית הלבן, אמר טראמפ: "לאיחוד האמירויות מוכנים לשלם כסף רב במסגרת העסקה, זה נבחן".

בתוך כך, העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח הלילה כי גורמים בכירים בממשל טראמפ, ובראשם יועצו וחתנו ג'ארד קושנר מקדמים את עסקת מכירת המטוסים המתקדמים ל'איחוד'.

עם זאת, גורמים בממשל טראמפ הדגישו כי המגעים למכירת המטוסים המקדמים אינה קשורה להסכם בין ישראל לאיחוד. לדברי הגרומים, עסקת מכירת המטוסים יכולה להימשך למעלה משמונה שנים, כך שיתכן והיא לא תצא אל הפועל גם בשל האפשרות שטראמפ יפסיד בבחירות.

יודגש כי במידה וטראמפ ינסה לקדם את עסקת מכירת המטוסים, הרי שהמכירה צריכה לקבל את אישור הקונגרס, שם ככל הנראה יתנגדו לבקשת ישראל.

כזכור, מוקדם יותר השובע, התבטא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי: "לשמאל ולרבים בתקשורת קשה לראות ראש ממשלה ישראלי מהימין שמביא שלום אמת: ״שלום תמורת שלום״ ולא ״שלום תמורת שטחים, ז הם ממציאים פייק ניוז.

"אבל מה לעשות, יש עובדות: ישראל לא נתנה, בניגוד לטענות בשמאל ובתקשורת, הסכמה כלשהיא לעסקת נשק כלשהיא בין איחוד האימרויות לארה"ב".

"להיפך", הדגיש נתניהו: "ארה"ב גם הבטיחה וחזרה והבטיחה שבכל מצב היא תשמור על היתרון האיכותי של ישראל. אלה העובדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר