חשש מעימותים

הערב: הפגנת תמיכה בנתניהו; המשטרה נערכת

תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו יתאספו הערב (חמישי) להפגנת תמיכה בו - במקום בו שוהים מזה שבועות המפגינים נגדו. המשטרה פינתה את מאהל המחאה • תיעוד (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' באב תש"פ | 20.08.20
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו יתאספו הערב (חמישי) להפגנת תמיכה בו ברחוב עזה ובכיכר פריז, סמוך למעון ראש הממשלה בבלפור. במשטרה, נערכים לעימותים עם המפגינים נגד נתניהו וצפויים לפנות את מאהל המחאה במקום.

החל משעות הצהריים הזרימה המשורה כוחות לאזור בלפור וכיכר פריז, כדי לפנות מהמקום את מאהל המחאה והמפגינים נגד נתניהו, השוהים במקום שבועות ארוכים. במשך דקות ארוכות משך הפינוי שהסתיים לקראת השעה 16:00.

למפגינים נגד נתניהו הוקצה מתחם חדש, ממערב למעון רוה"מ, היכן ששהו עד תומכי נתניהו, כאשר תומכי נתניהו קיבלו אישור לקיים את מחאת התמיכה - במקום בו שהו עד כה המפגינים מהצד השני.

מתנגדי נתניהו כבר הודיעו שיסרבו להתפנות ואף שוקלים לפנות לבית המשפט כדי שיאסור את פינויים, במקביל הם נערכים לקשור עצמם באזיקים.

נערכים עם אזיקים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במשטרה מסבירים כי מאחר והפגנת התמיכה בראש הממשלה קיבלה אישור ורישיון כבר לפני שבועיים, אחרי שהוגשה בקשה מוסדרת, אין סיבה שלא לאפשר גם לצד הזה את חופש הביטוי ואת זכות ההפגנה והמחאה.

בבקשה שהוגשה מדברים המארגנים על כ-3,000 משתתפים שאמורים להגיע הערב ולהביע תמיכה בראש הממשלה. הם יורשו להגיע למתחם ההפגנה שנקבע להם אך ורק מרחוב אגרון ואילו המפגינים נגד נתניהו יוכלו להגיע רק מרחוב רמב"ן.

במשטרה מבהירים שהכוונה מהיום ואילך היא לאכוף את החלטת בג"ץ מאתמול כלשונה, כלומר – החל מ-21:30 ייאסר כל שימוש באמצעים שגורמים לרעש ובהם תופים, רמקולים, צפצפות וזמבורות. עד השעה 23:00 יותר רק לנואמים להשתמש במגפונים או ברמקולים.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

החל המשעה 23:00 הערב, בכוונת משטרת ירושלים לפנות את כל המפגינים ולהחזיר את המצב לקדמותו – כלומר לאשר למתנגדי נתניהו לשוב למקום בו שהו בחודשים האחרונים. המשטרה תיערך עם מאות שוטרים שיפעלו במדים ובלבוש אזרחי והחשש הוא שיהיה קשה למנוע לחלוטין כניסת פעילים להפגנות הנגדיות, מה שעשוי לייצר עימותים בהפגנה.

כבר משעות הצהריים ייסגרו לתנועה מספר רחובות באזור מעון ראש הממשלה ויש צפי לעומסי תנועה בשעות אחר הצהריים והערב בכל אזור מרכז ירושלים

במשטרה הבהירו כי "לגבי אחת מהמחאות שצפויות להתקיים, הוגשה בקשה מבעוד מועד ע"י המארגנים, והיא אושרה ע"י משטרת ישראל בהתאם לתנאים שנקבעו. לגבי המחאה השניה, מתחם ההפגנה תואם עם המשטרה ובמהלך השיח עם המארגנים, אלו התבקשו להזיז את האוהל שממוקם במתחם מספר מטרים במטרה לאפשר את הקיום התקין של המחאה ולשמור על ביטחונם של המשתתפים.

"יודגש כי הובהר למוחים כי בסיומה של המחאה תתאפשר החזרה של המאהל למיקומו הנוכחי. במהלך הימים האחרונים בוצע שיח עם המוחים ואף נשלח להם מכתב שמסביר את הדברים ואת הסיבות המבצעיות להסטת המאהל. חשוב לציין שלא מדובר בפינוי אלא בהזזת הציוד מספר מטרים בסמוך למיקומו הנוכחי.

"החלטות משטרת ישראל הינן מקצועיות בלבד ונועדו לשמור על ביטחונם של המוחים ולמנוע למינימום האפשרי את החיכוך בין הצדדים. משטרת ישראל תאפשר לכל דורש את חופש הביטוי והמחאה ותפעל כנגד כל הפרה של הסדר הציבורי ופגיעה בקיומן התקין של מחאות אלו".

כעבור זמן קצר מסרה המשטרה כי "לאחר נסיונות ממושכים של הידברות עם המפגינים ולאור סרובם לעבור למתחם שהוקצה להם, החלו לפני זמן קצר כוחות משטרת ישראל להעבירם למתחם". במשך דקות ארוכות נמשף פינוי המפגינים, ללא עצורים.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר