בן אדם מה לך נרדם

מעמדי הסליחות אלול תש"פ בירושלים

ביוזמת ראש העיר משה ליאון, סגן ומ״מ ראש העיר צביקה כהן ועמותת אל המעיין יתקיימו השנה בירושלים מעמדי הסליחות העולמיים בהשתתפות פייטנים ואומנים מובילים שתועבר בשידור חי בכיכר השבת (בארץ)

סליחות בשנה שעברה בכותל המערבי (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

מידי שנה עשרות אלפים פקדו את בתי הכנסת והכותל המערבי על מנת להשתתף במעמדי הסליחות המסורתיים, שהפכו למסורת ירושלים מרהיבה וססגונית בהשתתפות עמך ישראל מכל החוגים והעדות. השנה ביוזמת ראש העיר משה ליאון יתקיים מעמד הסליחות העולמי בשידור חי לכל בתי ישראל בישראל ובקהילות יהודיות ברחבי העולם שיכולו להצטרף לאמירת הסליחות מירושלים.

במעמד הסליחות צפויים להשתתף גדולי ישראל ורבני ירושלים. את מעמדי הסליחות ילוו פייטנים אומנים וזמרים ברפרטואר מלא רגש ומשתפך לפני היושב במרומים, שיחוס על עמו ישראל בפרט בעת הקשה של המגיפה ויחיש רפואה לכל חולי עמו ישראל.

את מיזם הסליחות מוביל ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, ביחד עם מ"מ ראש העיר הרב צביקה כהן ומנכ"ל רשת אל-המעיין הרב משה אילוז. בין היתר ייטלו חלק במיזם הסליחות פייטנים בעלי שם וזמרים רבים ומקהלת ילדים כל אחד ואחד מהם עם קולו הייחודי והנעימות והפיוטיים הייחודיים לכל קהילה וקהילה בירושלים.

המעמד יועבר בשידור חי לכל רחבי הארץ מידי לילה בשעה 24:00 מראש חודש אלול ועד ערב יום הכיפורים הבעל"ט באתר 'כיכר השבת'.

בנוסף, במסגרת המיזם יתקיים קונצרט סליחות ייחודי במינו על חומות העיר ירושלים בהשתתפות התזמורת האנדלוסית ומיטב הפייטנים והאמנים והזמרים, במיטב הנעימות והפיוטים המיוחדים של ימי הסליחות והרחמים.

ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון: "אנחנו שמחים להשמיע את קול הסליחות מירושלים, שישמע בקול רחבי הארץ. דווקא בעת של צרה ומשבר, מה שמאחד אותנו כעם היא המסורת של אמירת הסליחות והפיוטים שמקרבים אותנו האחד לשני".

מ"מ ראש עיריית ירושלים הרב צביקה כהן: "בכל השנים עם ישראל עולה בהמוניו לירושלים בימי הסליחות, השנה אנחנו מביאים את הסליחות לעם ישראל. אני מודה לידידי ראש העיר מר משה ליאון, שלא חוסך במשאבים על מנת שקול התפילה והסליחה יהדהד בירושלים גם בימי המגיפה. אני שמח על שיתוף הפעולה המבורך עם תנועת אל-המעיין, שמפיצה את אור התורה והיהדות בכל ימות השנה ובפרט בחודש הרחמים והסליחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר