ערערה להרס בית מחבל

המדינה, על החלטת בג"ץ: "פגיעה בהרתעה"

החלטת שופטי בג"ץ להימנע מהרס בית משפחתו של המחבל שהרג את החייל עמית בן יגאל, בשיקול של "פגיעה בחפים מפשע", עשויה להתהפך בשל עתירה שהגישה המדינה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
האב השכול בוכה על קבר בנו, אחרי ההחלטה הקודמת של בג"ץ (ללא קרדיט)

המדינה הגישה היום (שלישי) בקשה לקיים בבג"ץ דיון נוסף בהריסת ביתו של המחבל שהרג את הלוחם עמית בן יגאל הי"ד, משום ש"יש חשש לפגיעה בהרתעה באי ההריסה", כפי שמנמקת הפרקליטות.

בבקשה, שהוגשה באישור היועץ המשפטי לממשלה לדרישת נתניהו וגנץ, נכתב כי יש לאמץ את דעת המיעוט בפסיקת בג"ץ הקודמת, מאחר ו"פסק דינם של שופטי הרוב סוטה במובהק מהלכה פסוקה ומושרשת של בית המשפט הנכבד, שקבעה כי אין צורך במודעות או מעורבות של בני המשפחה בפיגוע כדי להרוס את ביתם"‎.

לפי המדינה, "גישת דעת הרוב מצמצמת עד מאד את שיקול הדעת של המפקד הצבאי - ומכאן נגזרת הפגיעה בהרתעה. לפי בדיקה נרחבת, ברוב המקרים לא היו בידי המפקד הצבאי ראיות או אינדיקציות למודעות או מעורבות של בני המשפחה במעשה".

"ההלכה הפסוקה היא", נכתב עוד, "שמודעות קרובי המחבל לפעילותו או מעורבות בה אינן תנאי הכרחי להפעלת תקנה 119, הגם שהן עשויות להשפיע על היקף השימוש בתקנה".

עמית הי"ד (צילום משפחתי)

כזכור, בפסיקה הקודמת קבעו השופטים, ברוב של שניים נגד אחת, כי המפקד הצבאי יוכל רק לאטום את החדר שבו גר המחבל, אך לא להרוס את כל הדירה‎, כפי שהסביר השופט מני מזוז: "עדיין לא ניתן להתעלם מהפגיעה הקשה הכרוכה בכך בבני משפחתו החפים מפשע, להם לא מיוחסת כל מעורבות בפיגוע".

הוריו של החייל, שהיה בן יחיד להוריו, הביעו אז את כאבם העצום מהחלטה זו, וגם בהנהגת המדינה נשמעו גינויים לה ובקשות לשנותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר