'מיהו יהודי'

ליברמן ולפיד השתוללו על סמוטריץ' ורבניו: "חילול השם, חצופים"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' נסוג ברגע האחרון ומשך את הצעת החוק שלו שנועדה למנוע עלייה לישראל של מי שאינו יהודי על פי ההלכה - מה שלא מנע מלפיד וליברמן להשתלח • צפו (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הסערה במליאה (צילום: ערוץ כנסת)

דיון סוער התקיים בשעה האחרונה (רביעי) במליאת הכנסת, בעת דיון בהצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לביטול 'סעיף הנכד' בחוק השבות, שלטענתו "מאפשר כבר שנים להביא ארצה גויים שאין להם קשר ליהדות".

נציגי המפלגות החרדיות הודיעו מוקדם יותר כי לא יתמכו בהצעתו של סמוטריץ', אך עמדתם נותרה לא רלוונטית, שכן זה הוריד לבסוף את הצעתו, וההצבעה עליה נדחתה למועד אחר.

תחילה עלה לדוכן הנואמים יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) ואמר: "עמדת הקואליציה היא נגד ההצעה. אנחנו נעשה שולחן עגול מסודר בנושא החשוב הזה. כך נוכל לבחון את הסוגיה הזו בצורה רצינית, ולא באופן פופוליסטי כמו שח"כ סמוטריץ עושה".

סמוטריץ' (ימינה) כאמור החליט להסיר את הצעת החוק מסדר היום של המליאה, והסביר: "אסיר כרגע את הצעת החוק ואתן את ההזדמנות לממשלה ולקואליציה כדי לקדם את הזכות הזו".

מנגד ח"כ ליברמן תקף: "כל מה שסמוטריץ' עושה זו פגיעה ביהדות, זה חילול השם. איפה נפתלי בנט? איפה שקד? הם מדברים בשם הליברליות... איזו ליברליות זאת? למה הם לא כאן ונתנו לך להעלות את האיוולת שלך?".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד תקף אף הוא בחריפות ואמר לח"כ 'ימינה': "אתה גזען, בור ועם הארץ. אתה לא מבין שום דבר, לא בהוויה היהודית ולא איך מגינים על העם היהודי".

"נדמה לך שאתה תגדיר לנו מי הם היהודים", המשיך יו"ר 'יש עתיד'; "הנכדים האלה שמשרתים בצה"ל תורמים למדינה יותר מכל הרבנים הקיצוניים שלך ביחד... מי אתה שתקבע להם אם הם יהודים או לא, מי אתה ומי רבניך, חצופים".

צפו בסערה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר