בתדרוך נדיר

גנץ: "התקציב לחרדים מגיע בזכות, לא בקומבינה"

שר הביטחון ויו"ר מפלגת כחול לבן ערך תדרוך, ראשון מסוגו, לתקשורת החרדית, ולמרות שהביע זעם על המפלגות החרדיות שלא התייצבו לצידו במשבר האחרון, התייחס בחיוב לתקציב הישיבות ול'חוק הגיוס' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ הביע לפני זמן קצר (רביעי) את תסכולו מהתנהלותן של המפלגות החרדיות, שלא התייצבו לצידו במשבר האחרון מול ראש הממשלה נתניהו, אך אמר שאינו מתנגד לאישור חוק הגיוס כרצונן ולהעברת התקציב לישיבות באופן מסודר.

בתדרוך, ראשון מסוגו, שערך לתקשורת החרדית, אמר יו"ר 'כחול לבן': "חוק הגיוס מוכן וטופל, ואני מקווה שנוכל להפיץ אותו במהרה בכפוף להוראות בית המשפט, מעריך שלפני דצמבר".

"חוק הגיוס, שצריך לחוקק אותו, הוא חוק גישור. החוק המוכן, טופל בשיתוף פעולה עם החרדים", גילה שר הביטחון האחראי על הנושא מתוקף תפקידו.

בהקשר הפוליטי, לאחר סיום המשבר האחרון, אמר גנץ: "אני דורש מהמפלגות החרדיות לעמוד בהסכם ובערבויות. אם לא, לפחות שיעמדו ויגידו שלא עמדו בהסכם, בגלל שיקול פוליטי. אני מצפה שכן יעמדו".

"אני חושב שהחרדים היו צריכים להיות הרבה יותר נחושים כדי לקיים את ההסכם, שקבע תקציב לשנים 20/21. הם היו צריכים לעמוד בזה", הוסיף גנץ, בעקבות דבריו בעבר של יו"ר ש"ס השר דרעי כי יהיה ערב לקיום ההסכם הקואליציוני.

יו"ר 'כחול לבן' הדגיש מספר פעמים: "אם הם לא יעמדו בהסכם, הם יצטרכו להסביר למה לא עמדו. הם היו צריכים לעשות הרבה יותר ממה שעשו במשבר האחרון".

באשר לתקציב החסר עבור עולם הישיבות, אמר גנץ: "אני מחפש שהכסף יגיע ליעודו על פי זכות, ולא בקומבינה. כעת זה מגיע בקומבינה שמטפלת בזכות. אני מקווה שנוכל לעשות את זה".

השר אף תקף את נתניהו, רמז שהסיבה שהוא רוצה לגרור את המדינה לבחירות הוא המשפט שלו, ואמר: "נתניהו גורם לפילוג העם, ואני מקווה שהוא יחדל מזה".

נתניהו נגד 'כחול לבן', השבוע (צילום: דוברות)

"לוח השנה היה ידוע מראש, שום דבר לא השתנה; הדבר היחיד שיש בו, זה תאריך מסוים שאתם יודעים מה הוא (משפטו של ראש הממשלה), וגם התאריך הזה היה ידוע מראש. אם מישהו ימרח שוב את מאה הימים הבאים, זה סימן שכוונותיו אינן טהורות, ואתם יודעים שזה לא אני", הוסיף. "אמשיך לרוץ בראש כחול לבן".

בהתייחס למשבר הקורונה, המנוהל גם באמצעות משרד הביטחון שבראשותו, אמר גנץ: "אני מציע שלא נהפוך את זה לעניין פוליטי, שמשרת מגזר כזה או אחר, אלא שנשאיר את זה כעניין ממלכתי, תחת הכותרת של 'ונשמרתם', תוך השתתפות בצרכים של קבוצות המשנה".

"פרופסור גמזו מסתכל על זה בראייה רחבה, תוך בחינה של האתגר הרפואי ותוך התבוננות על יתר המרכיבים", הוסיף גנץ בעקבות המתקפות שסופג גמזו בשל התנגדותו לנסיעה ההמונית לאומן.

יו"ר מפלגת כחול לבן הסביר: "צריך לצמצם את הסיכון. ביום הזיכרון מנענו מהמשפחות להגיע לקרובים שמתו, סגרנו את בתי הקברות. מה זה אומר? שיש רגעים בחיים שצריך לעשות התאמות למציאות. אני מקווה שיימצא ההסדר עם ההיגיון. לא בגלל שהחרדים ביקשו, אלא שאני שואל את עצמי מה הכי טוב שיקרה פה".

"אפשר לעשות סגר ולהוריד את המספרים", הוסיף גנץ בהיבט הכללי של ההתמודדות עם הנגיף, "אבל המספרים יצמחו מחדש. ככלל, אני נגד סגר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר