עדויות מטרידות

"שניצלים חמים בשבת": מה קורה במטבחים בפיקוח צהר?

עדויות מהם עולה חשד לבישול וחימום מאכלים תוך חילול שבת ותחקיר פנימי של 'ארגון רבני צהר' - מעלים שאלות בנוגע למתרחש במטבחים בפיקוחם • התגובה: "היכן שיימצא, נתקן ליקויים" (בארץ)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מה קורה במטבחים העומדים תחת פיקוח ארגון רבני צהר בשבת? לידי 'כיכר השבת' הגיעו בימים האחרונים עדויות על חילולי שבת במטבחים של מקומות הארחה המושגחים על יד הארגון.

מקרה אחד, נחשף על ידי גולש ברשת החברתית פייסבוק שכתב כך: "לצערי התארחתי פעם אחת בשבת בלית ברירה במקום המושגח ע"י צוהר".

"לתדהמתי, המשגיח לא נכח כלל במקום במהלך השבת, היו תקלות חמורות ביותר. זו הייתה הפעם הראשונה והאחרונה שאכלתי בכשרות צוהר".

בהמשך, במענה לבקשת גולשים אחרים כי יפרט, הוסיף הגולש וסיפר כי במהלך סעודת השבת, התלוננו כי אין מספיק שניצלים. "אחראי המטבח טען כי אין להם עוד שניצלים. הטונים עלו ועשר דקות אחר כך הופיעו לפתע המון שניצלים חמים וטעימים".

מדף הפייסבוק של ארגון רבני צהר הגיבו לגולש, שטען כי להבנתו, אין משגיח מקומי וכי הם מסתמכים רק על מנהלי המקום - שהם מחללי שבת בפרהסיה, שישמרו על הכשרות. "זה בניגוד להלכה", הוסיף. בצוהר מנגד, טענו כי המקום כן מפוקח.

במקרה נוסף, מדובר בתחקיר שערך אליהו ושדי, מפקח בכשרות צהר, בעקבות דיווח על חילולי שבת במטבח של מקום הארחה אחר העומד תחת פיקוח הארגון.

לפי פרטי המקרה, "בהכנות לשבת ביצע שיחה טלפונית עם מנהל המטבח, שהדריך את המשגיח כיצד לכוון את מעלות התנור ולנעול אותו".

אך בפועל, בשבת בבוקר עזב את המטבח וכאשר חזר גילה כי מעלות התנור שונו וכי התנור אינו נעול. הוא בירר עם הטבח והטבחית שטענו כי הם לא נגעו בתנור, והוא נעל אותו חזרה.

"מאוחר יותר, הגיע מנהל המטבח למקום והבין מהטבחים כי מוקדם יותר העיר להם המשגיח שיש להכין את הסלטים ולתבלם סמוך למועד הארוחה. לדברי המשגיח, מנהל המטבח פנה אליו ואמר: "אל תציק להם, תמשיך להיות חמוד כמו שהיית בהתחלה". בתגובה, אמר לו משגיח כי מוקדם יותר ראה שהתנור אינו נעול והטמפרטורות שונו. מנהל המטבח השיב כי יבדוק את העניין ויטפל בכך וביקש שהנושא יישאר ביניהם".

לסיכום כותב המפקח, כי "התבצע חילול שבת בכפר הנופש אשקלון אך אין אנו יודעים מי ביצע זאת כיוון ויש חוסר בראיות. כמו כן, מצאתי כי המשגיח אינו מילא דו"ח שבת לאחר המקרה כיוון ולטענתו שכח".

כלומר: מדובר במקרה של חילול שבת והכנת אוכל שלא לפי הנחיות ההלכה, אך לא ידוע להם מי הוא זה שפתח את התנור, שאמור להיות נעול על ידי המשגיח - והמפתחות רק ברשותו, ושינה את מעלות התנור.

בתגובה לשני המקרים נמסר מ'צהר' בתגובה לכיכר השבת: "כגוף הפועל בשקיפות אנחנו מברכים על הפנייה ונבדוק אותה. מערך הכשרות של צהר ימשיך לתת מענה כשרותי תוך הקפדה הלכתית, סבר פנים יפות ואוזן קשבת. היכן שיימצא כי נכון לתקן ליקויים הם יתוקנו. אנחנו נמשיך להוסיף הרבה כשרות באהבה ובהלכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר