ראיון באולפן

פרופסור יונתן הלוי: "יש אכזבה מקצב ההדבקה"

האכזבה מקצב ההדבקה; פתיחת שנת הלימודים; התחלואה במגזר החרדי; הטיסות לאומן ותוכנית הרמזור • פרופסור יונתן הלוי, נשיא בית החולים 'שערי צדק', בראיון לישי כהן (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

פרופסור יונתן הלוי, נשיא בית החולים 'שערי צדק', מודה כי לא העריך שבחודש אלול נהיה עדיין בקצב הדבקה של כ-2,000 כחולים ביממה, אך אומר שיש יציבות לצד ירידה קלה.

בראיון מיוחד, באולפן 'כיכר השבת', מתייחס פרופסור הלוי לקצב ההדבקה, התחלואה במגזר החרדי, פתיחת שנת הלימודים, תוכנית הרמזור והאפשרות של סגר והטיסות לציון רבי נחמן באומן. צפו בראיון המלא.

במהלך הראיון התייחס פרופסור הלוי למספר המתים מהנגיף: "אני בדרך כלל לא נוהג לבקר את משרד הבריאות, אבל בנושא הזה של קורבנות הקורונה אני תוהה מדע בגל הראשון ציינו במפורש על אנשים שנפטרו מהקורונה שהם סבלו ממחלות רקע, כולל פירוט של המחלות, ובגל השני לא?".

"אני נוהג לבקר בבקרים ביחידה לטיפול נמרץ שם מאושפזים החולים הקשים", הוסיף הלוי: "כשהמחלקה מחולקת באופן כזה שחצי מחלקה היא עבור חולי קורונה, והחצי השני לא, וגם הצוות מתחלף מידי בוקר בין המחלקות, ושאלתי אותם הבוקר בנוגע לאחד החולים שסבל ממחלת לב קשה מאד, האם הוא נפטר מקורונה, או עם קורונה, ואני חושב שקרוב לוודאי שמחלת הלב ממנה הוא סבל, היא זאת שגרמה לפטירתו".

לדבריו: "אני קורא לחולים שמרגישים סימפטומים של כאבים בחזה, או בעיות שיתוק בדיבור לא להסס ולהתפנות לבית החולים גם אם הם נדבקו מקורונה, כי רק כך נוכל להציל את חייהם".

"אני חושב ששליש מהחולים שנפטרו בתקופת הקורונה, נפטרו ממחלות הרקע מהם הם סבלו".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר