ראיון מיוחד

הרב שלום ארוש: "אומן זו מסיבה? הם מנותקים"

המאבק על הטיסות לאומן; ההתבטאות של רוני גמזו; ההכנות לשמירה על ההנחיות; השיחות עם הממשל בישראל ובאוקראינה • ראש ישיבת 'חוט של חסד', הרה"צ ר' שלום ארוש בראיון לישי כהן (חסידים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

הרה"צ ר' שלום ארוש, ראש ישיבת 'חוט של חסד' וממנהיגי חסידות ברסלב, מתייחס בראיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' לסערת הטיסות לציון רבי נחמן באומן, שם שוהים מידי ראש השנה עשרות אלפי מאמינים. צפו בראיון המלא.

במהלך הראיון הדגיש הגר"ש ארוש: "אנחנו לא עבריינים ונעשה את כל מה שצריך. אנחנו פועלים כבר שבועיים באומן וגם בימים אלו ואף רכשנו מסיכות בכמויות גדולות, ואנו עושים שם קפסולות, ואמרתי כמה פעמים ואני אגיד זאת שוב: כל מי שאוהב את הקדוש ברוך הוא ואוהב את רבנו צריך ללכת עם מסיכה, אפילו אנשים כמוני שפטורים כי כבר עברנו.. וזה כדי שלא יתחלל שם רבנו ושיראו שאנחנו עושים את כל מה שצריך".

האם אפשר באמת לשמור שלא יהיו עומסים ולא יתפללו יותר מידי אנשים במקום אחד ברחוב פושקנא, או בקלויז?

"קודם כל יש לדעת שאין שום עניין להיכנס לאוהל של הקלויז, משום שכל מי שרק רואה את האוהל זה כבר נחשב כאילו היה בתוך הציון, ואין שום עניין להתפלל בתוך בית הכנסת דווקא, הרי תמיד עשינו מניינים בחוץ, וזה מה שיעשו השנה.

"קנינו 50 חולצות ל. 50 סדרנים ושכרנו שוטרים אוקראינים מקומיים שיפעלו כפי ההוראות, ומי שמכיר יודע שאין אצלם חוכמות. ואני אומר חד משמעית למל"ל ולממשלה שאנחנו נעשה את הכול כדי לשמור, כולל קנסות שיחולקו ע"י שוטרים ישראלים".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר