"תיעוד מגמתי"

צילום פלסטיני: חייל מצמיד ברכייה למבוגר

תיעוד שבו נראה חייל מצמיד ברך לצוואר של בן 60 במהלך הפרת סדר באזור טול כרם • צה"ל: "הסרטון חלקי ומגמתי ואינו משקף את האלימות שהופעלה כלפי הכוח הצבאי" (אקטואלי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

הפלסטינים מפיצים בשעות האחרונות תיעוד בו נראה חיילים הודפים פלסטיני מבוגר במהלך הפרות סדר ליד טול כרם. אחד הלוחמים, דורך על ראשו של הפלסטיני עם ברכו כדי למנוע ממנו לקום.

הסרטון עורר סערה ברשת, ופלסטינים רבים התקוממו למראה התיעוד, אך דובר צה"ל טוען כי מדובר בסרטון חלקי, ערוך ומגמתי.

מדובר צה"ל נמסר כי "מוקדם יותר היום, התקיימה הפרת סדר אלימה סמוך לטול כרם בהשתתפות של כ-200 מפרי סדר. מתחקור ראשוני עלה שהפרת הסדר כללה זריקות אבנים ותקיפת חיילי צה"ל. מדובר במרחב בו מתנהלות הפרות סדר כבר מספר ימים ברצף".

‏"במהלך הפרת הסדר, כוח צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות, ובשלב מסוים פלסטיני, שמוכר כמסית מרכזי ומשתתף בהפרות סדר רבות במרחב יהודה ושומרון, דחף את מפקד הכוח מספר פעמים וניסה ליצור פרובוקציה", הוסיפו.

לסיום אמרו כי "מפקד הכוח גילה איפוק, אך לאחר מספר תקיפות כלפיו, נאלצו לעצור את החשוד מאחר שהמשיך לתקוף. החשוד אף התנגד למעצרו, ועל כן הכוח נאלץ לאזוק אותו. לאחר מעצרו הוענק לחשוד טיפול רפואי במקום. כלל האירוע ימשיך להיבדק על ידי המפקדים בימים הקרובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר