חשיפת 'כיכר השבת'

גמזו על הוראתו של הגר"ח לבחורים לא להיבדק: 'זה מסוכן'

פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו מגיב בחריפות להוראתו של מרן הגר"ח שנחשפה ב'כיכר השבת', לפיה יש להפסיק את בדיקות הקורונה בישיבות הגדולות - ומתייחס לצעד זה כמסכן חיי אדם (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג באלול תש"פ | 02.09.20
פרופ' רוני גמזו ומרן הגר"ח קנייבסקי (צילומים: אוליבייה פיטוסי ודוד כהן / פלאש 90)

חשיפת 'כיכר השבת': תגובת רבות במערכת הציבורית להוראתו של מרן הגר"ח קנייבסקי לישיבות הגדולות לא לקיים עוד בדיקות קורונה לתלמידיהן, כדי לא לגרום לביטול תורה המוני אצל בחורים - שגם כך אינם בסיכון ולא מסכנים אחרים שכן הם מסוגרים בישיבות כחלק מ'מתווה הקפסולות'.

פרויקטור פרופ' רוני גמזו התייחס להוראה במלים קשות. "ההודעה של הרב קנייבסקי מסכנת את הציבור החרדי בהמשך ההידבקות", הצהיר מנהל תכנית 'מגן ישראל' עם סיום ביקור בעיר ביתר עילית.

מנהל מגן ישראל , פרופ׳ רוני גמזו, ביקר הבוקר (ד׳) בעיר האדומה ביתר עילית וקרא לשיתוף פעולה ציבורי עם ההנחיות החדשות: ״אנחנו עומדים כעת על 14% בדיקות חיוביות בעיר והאחריות למצב נמצאת מעתה בידיים שלכם. אנחנו זקוקים להתגייסות מלאה של העירייה והעומד בראשה ואני בטוח שהתושבים יצייתו לכל הוראה והנחיה. חזרה מהירה לשגרה תלויה אך ורק בכם – הקפדה יתרה על ההנחיות תשמור עליכם ועל משפחותיכם״.

גמזו אף ביקר בחריפות את האכיפה הרופפת בעיר, לטענתו, ואמר: "לצערנו, אנחנו עדים להפרה שיטתית של ההנחיות. מדי ערב מתקיימים בעיר אירועים שמפרים את כלל הנהלים וגם אתמול, בניגוד להנחייתנו, נפתחו מוסדות החינוך בעיר. אני מבין את מורכבות המצב, אך קובע כעת באופן חד משמעי: ללא הגברת האכיפה ועידוד בדיקות, נידרש לקבל החלטות מורכבות שעלולות להסתכם גם בסגר מלא".

"הסירוב העקבי לשיתוף פעולה מצד חלק מהערים האדומות עלול לגרור התפרצות תחלואה קשה ביותר. כיום 28% מהתחלואה הכללית היא בחברה הערבית, כשהחברה החרדית מהווה 22% מסך התחלואה בישראל".

חשיפת ההוראה ב'כיכר השבת'
חשיפת ההוראה ב'כיכר השבת'
הגדלה

לדברי הפרויקטור, "עלייה משמעותית בהיקפי התחלואה תדרוש מאיתנו לנקוט בצעדים חריפים גם ברמה הארצית. ללא מגמת שינוי ניכרת עד לתאריך שהוגדר, ה-10.9, נידרש לגבש הנחיות חדשות ורחבות יותר, שיפגעו בצורה משמעותית בשגרת החיים גם מחוץ לערים האדומות".

תגובה חצופה נוספת להוראתו של מרן הגר"ח קנייבסקי הגיעה מכיוון יו"ר ועדת הקורונה של הכנסת ח"כ יפעת שאשא ביטון, שציצה: "אף אחד איננו מעל החוק ואף אחד איננו חסין בפני הקורונה. הרב קנייבסקי, למרות מעמדו וגילו, נוהג בחוסר אחריות אישית וציבורית כשמורה לחסידיו שלא להיבדק ובכך גם מונע את צמצום ההדבקה".

"אמירה שכזו אסור לה שתתקבל בשתיקה של הממונים על המאבק בקורונה ובראשם הפרויקטור גמזו, שר הבריאות אדלשטיין וכמובן ראש הממשלה נתניהו", הוסיפה חברת הכנסת בעזות מצח, "והטיפול במוקדי תחלואה נקודתיים חייב להיעשות באומץ".

מנגד, ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, שהינו אחד ממקורביו של שר התורה, נבוך מעט כשנשאל על כך בהפתעה, ותחילה אמר כי "צריך לבדוק מה הוא בדיוק אמר, כי כל דבר לגופו".

רובינשטיין אצל הגר"ח. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

כשעומת, בראיון ל'כאן רשת ב', עם העובדה כי ביתו של הגר"ח מאשר את הפרסום ב'כיכר השבת', הגיב רובינשטיין כך: "אני לא יודע להתייחס לזה, אלא לדבר אחר: הציבור בבני ברק ובכל העולם החרדי נשמע להוראותיו של הרב קנייבסקי, שנחשב לסמכות רוחנית גבוהה".

"הדבר שמדיר שינה מעיני", המשיך ראש עיריית בני ברק, "זה בריאות התושבים, ובשביל זה צריך לדבר איתם דרך הרבנים, וחשוב לי לציין שבמבצע הבדיקות המתוכנן שלנו לתושבי העיר, היו מעורבים הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין ועוד אדמו"רים ורבנים".

אברהם רובינשטיין הוסיף והדגיש: "אני קיבלתי את הוראת הרבנים פה בעיר, לעשות בדיקות, וכאלו ייעשו הרבה - בכל רחבי העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר