סקירת עיתונות

'פער את פיו': היומונים החרדים נגד רוני גמזו

חשיפת 'כיכר השבת' על הוראת מרן הגר"ח והתבטאות פרויקטור הקורונה נגדו, היום בכל היומונים החרדים • את הקו החריף הוביל עיתון 'המבשר', שקרא לרוני גמזו להתפטר (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/Flash90)

חשיפת 'כיכר השבת': מתקפה חרדית מתוזמנת נגד פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו לאחר שהתבטא בחומרה נגד דברי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ואמר כי "הוראתו מסוכנת לציבור".

כזכור, ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הגיב לקריאת הגר"ח קנייבסקי, שלא לערוך בדיקות קורונה בישיבות ואמר כי "הודעת הרב מסכנת את הציבור החרדי בהמשך ההידבקות", קבע גמזו.

בביטאון 'דגל התורה' יתד נאמן מחו בכותרת ראשית של העיתון על הפגיעה בשר התורה ובכותרת בעמוד שער נכתב: "כאב וזעם בעקבות התבטאות חמורה ומזלזלת בכבוד התורה. רבנים ואישי ציבור הביעו מחאה נזעמת נגד פרופסור רוני גמזו שפער פיו נגד שר התורה".

אלא שבאותו עמוד בו סיקר הביטאון את הפגיעה בגמזו, בחר להבליט בכותרת אחרת את דבריו בעד סגר אפשרי בעיר ביתר עילית.

דווקא העיתון החסידי 'המבשר' אימץ לעצמו קו חריף נגד רוני גמזו וקרא לפטרו בעקבות המתקפה נגד הגר"ח קנייבסקי. בכותרת הראשית של העיתון נכתב: "זעזוע בכל שדרות היהדות הנאמנה לאחר שפרויקטור הקורונה פער את פיו נגד מרן הגר"ח קנייבסקי באומרו כי הוא מסכן את הציבור החרדי עפ"ל"

עוד נכתב בכותרת כי "בכך הגדיש את הסאה כשמאז כניסתו לתפקידו לא חסך הזדמנות לנגח את הציבור החרדי ולהשתלח כלפי כל דבר שריח של יהדות נודף ממנו, במלחמה אישית נגד רצונם של חסידי ברסלב לקיים את הקיבוץ הגדול באומן, במכתב הסתה נוראי נגד הציבור החרדי ששלח לנשיא אוקראינה והביא לגל אנטישמיות באוקראינה, בסימון מכוון של הערים החרדיות ובשלל התבטאויות מקוממות".

סגן השר מאיר פרוש: "רוני גמזו מתנהל בהתנשאות וכאשר הוא גם פוער פיו כנגד ההנהגה הרוחנית הבכירה, הוא פוגע בציבור ענק וגדול של מאמינים ותלמידים, ובאופן טבעי, הוא גם מאבד כל סיכוי שעצותיו ומדיניותו יתקבלו בקרב ההמון. על כן מוטב שיפנה מהר את הבמה ואת הזירה כי הרי לצרכי הבריאות הוא אינו מביא תועלת, וממה שנשאר לו במסגרת תפקידו, הוא גורם יותר לשיסוי וממילא גם מתרחק מכל יכולת של השפעה".

כאמור, הגר"ח קנייבסקי הורה לבחורי ישיבות האמורים להישאר בישיבות עד ליום כיפור שלא לעבור בדיקות קורונה. בשיחות עם מקורביו טען מרן הגר"ח קנייבסקי כי עריכת בדיקות שיובילו לסגירת ישיבות עם אלפי תלמידים בחודש אלול היא בגדר "חשש לביטול תורה עצום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר