התגובות לסגר

נתניהו: "זה חשוב לבריאות"; ליצמן: "תכנית סדורה לסגירת בתי כנסת בחגים"

השר יעקב ליצמן זעם על החלטת קבינט הקורונה וטען כי היא נועדה לסגור את בתי הכנסת ב'ימים הנוראים' ובחגים; ראש הממשלה, מנגד, הסביר כי זהו צעד שננקט באין ברירה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90 ורועי אברהם לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס בתום ישיבת קבינט הקורונה למצב המחמיר ואמר, "במשך חודש שלם היינו ברמה של תחלואה גבוהה, אפילו גבוהה מאוד, אבל יציבה. בימים האחרונים חלה עלייה, ועלייה דרמטית מאוד אתמול".

"אנחנו החלטנו היום בקבינט הקורונה לעשות מאמץ בלימה מיידי נגד העלייה הזאת בתחלואה. קיבלנו החלטה להפעיל סגרים על הערים האדומות - משם יוצאת הדבקה גם בתוך הערים עצמן וגם ליתר אוכלוסיית ישראל. אני מבקש את שיתוף הפעולה של כל אזרחי ישראל על מנת לבלום את התחלואה הזאת. זה חשוב לבריאות של כל אחד ואחת מכם", סיים נתניהו.

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, הביע את מחאתו על נושא הסגר על הערים האדומות ואמר: "לצערי צדקתי במה שהתרעתי בשבועות האחרונים, כי ההחלטה להטלת סגר בשלב זה, הינה חלק מתכנית סדורה של חלק מהגורמים, להביא לסגר בחגים וסגירת בתי הכנסת בימי ראש השנה, יום כיפור וסוכות, מה שלא נאפשר בשום צורה".

"לפיכך התנגדתי נחרצות בדיון בקבינט הקורונה להחלטה על הטלת סגר בערים שהוגדרו אדומות. כפי שהוכח בשטח מניסיון העבר הלא רחוק כי סגר שאינו ממוקד בשכונה מסוימת, אינו יעיל להורדת התחלואה, אלא התברר כצעד ענישה קולקטיבי, שאינו מידתי ולא נכון", האשים ליצמן.

"אני שב וקורא, להחיל הנחיות שוויוניות וברורות כדי לחזור ולנצח את הקורונה. רק באמינות ובשקיפות נוכל להחזיר את אמון הציבור ואת שיתוף הפעולה של אזרחי ישראל בקטיעת שרשרת התחלואה", סיים השר.

מאוחר יותר נמסר כי חברי סיעת יהדות התורה פנו במכתב בהול לראש הממשלה נתניהו: ''מתקבל הרושם שבמקום שפרופסור גמזו יעסוק במלאכת הטיפול במגיפת הקורונה, הוא עוסק בכותרות פופוליסטיות, בדיבורים ובמעשים הפוגעים פעם אחר פעם בציבור החרדי בישראל''.

במכתב האשימו חברי הכנסת החרדים את גמזו על התנהלותו בנושא אומן והפנייה הישירה שלו לנשיא אוקראינה מבלי לתאם עם ראש הממשלה ושר החוץ.

שר הביטחון בני גנץ התייחס אף הוא למצב ואמר "‏כמה נקודות אחרי יום של דיונים עם בכירי מערכת הביטחון ובקבינט לגבי העלייה בתחלואה:

-אני לא מוכן שהציבור יכנס לפזצטא אחרי כל החלטה שלנו. התעקשתי שכל החלטה שלא תעבור, תיושם מיום שני, כדי שיהיה לציבור זמן להיערך.

-סגר כללי הוא המוצא האחרון, יש עוד כלים בארסנל כמו תכנית הרמזור שתכנס לפעולה בשבוע הבא והסגר הנקודתי בערים האדומות.

-מערכת הביטחון תגביר את הפעילות בערים הכתומות והאדומות. אנחנו נסייע למשטרת ישראל ולכלל הגופים. נדאג למזון, למלוניות ולכל צרכי האוכלוסייה.

- שיתוף הפעולה שלכם הכרחי, שמעו להנחיות ושמרו על עצמכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר