הציבור מאבד אמון

שוב: ההחלטה על הטלת הסגר והמגבלות - ברגע האחרון

רק בשעה 16:30 תתכנס ועדת השרים כדי להחליט על איזה ערים יוטל סגר מלא. בנתיים, התושבים בערים האדומות, מאבדים אמון; ראש עיריית בני ברק ניתק בזעם "שימוע" עם רוני נומה (אקטואליה)

סגר. ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

החל ממחר (שני) יוטלו סגר ומגבלות חמורות על מספר יישובים - בין שמונה לעשרה, שיוגדרו כ"אדומים בוהקים", זאת לצד מגבלות שיוטלו על כ-20 יישובים שיוגדרו כ"אדומים", אך ההחלטה באיזה יישובים בדיוק מדובר, עדיין לא התקבלה.

הערים שיוגדרו "אדומים בוהקים" אלו ערים שיש בהם מקרי תחלואה רבים לצד התפרצות קשה של הנגיף.

רק היום, בשעה 16:30, תתכנס ועדת השרים לאזורים מוגבלים כדי להחליט איזו ערים יכללו ברשימה והאם לאשר את הרשימה של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו.

במהלך היום כוחות משטרה רבים, בהם אלפי שוטרים לצד חיילים, יתגברו את הוכחות ב-30 הערים האדומות, שמתוכם יוחלט על איזה ערים יוטל סגר מלא. החשש העיקרי הוא שהפעם הסגר לא יזכה לשיתוף פעולה מצד התושבים, בשל חוסר השקיפות בכל התהליך מסביב.

לפי הדיווח ב'חדשות 12', הסגר המלא על אותם 8 עד 10 יישובים יכלול הגבלה בכניסה וביציאה; הגבלת תנועה של 500 מטרים מהבית; מערכת החינוך תסגר - למעט הגנים והחינוך המיוחד; העסקים והמסחר - ייסגרו, למעט סופרמרקטים וחנויות פארם; התחבורה הציבורית תצומצם למינימום.

על יתר היישובים האדומים, כאמור, יוטלו הגבלות ללא סגר, שיכללו: עוצר לילי - תוגבל היציאה מהבית בשעות הלילה, כאשר במהלך היום תהיה תנועה רגילה; לא תהיה הגבלה בכניסה וביציאה; מערכת החינוך תיסגר - למעט גני הילדים וחינוך מיוחד; העסקים והמסחר ייסגרו למעט סופרמרקטים וחנויות פארם.

בנתיים, מאות אלפי תושבי הערים האדומות לא ידעו את הרגע האחרון האם יוטל עליהם סגר ואיזה מגבלות כמו גם מה הקריטריונים הברורים להגדרת יישוב כ"אדום".

לפי הדיווחים, הערים המובילות ברשימת האדומות הן בני ברק; אלעד; נתיבות; סח'נין; דאלית אל-כרמל; מעלה עירון; אום אל-פחם; טירה; כפר קאסם; לקייה. לעומת זאת, הערים שנמצאות בסיכון להפוך לערים אדומות הן אשדוד; בית שמש; טבריה; נתיבות ורהט. אך כאמור, ההחלטה הסופית עדיין לא התקבלה.

אמש (מוצאי שבת) פרץ עימות בין ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין לבין אלוף במיל' רוני נומה, ממונה הקורונה במגזר החרדי, במהלך ועידת 'זום' בינו לבין ראשי הרשויות.

רובינשטיין תהה האם מדובר בשימוע לפני הטלת הסגר ועזב את הדיון. "זה אמור להיות שימוע חוקי? לא עושים ככה שימוע, שימוע עושים בצורה פיזית עם ייצוג משפטי. זה לא מקובל ולא רציני", הטיח רובינשטיין ועזב את השיחה.

אחד התושבים בבני ברק אומר ל'כיכר' כי קשה לו להאמין שהתושבים יהיו ממושמעים הפעם, "הכל נראה מכוון נגד החרדים ונגד הערבים, אין שום דבר מקצועי בהתנהלות שאנחנו רואים, כמו בתחילת שנת הלימודים גם הפעם יקבלו החלטה פוליטית רגע לפני שהסגר יצא לדרך, יש גבול למה שאנחנו מוכנים לספוג".

תושב אחר מוסיף ואומר כי "החרדים לא מטומטמים, לא ישתמשו בנו בגלל הכישלון שלהם במיגור הקורונה, המבצ בני ברק מעולה לעומת ערים אחרות, אין סיבה שהעיר תספוג סגר נוסף. לא יקרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר