המרד החרדי

נתניהו בלחץ: דחה את אישור הסגרים על הערים החרדיות

ברקע המתקפה החריפה של הנציגים החרדים, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דחה את ישיבת ועדת השרים שהייתה אמורה לאשר את הסגרים על הערים החרדיות • נתניהו שוקל חלופות לסגר (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליצמן ודרעי בלשכת רה"מ (צילום: מארק ישראל סאלם / פלאש 90)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זימן את ראשי הסיעות החרדיות, השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן, לפגישה דחופה במעונו, שעה קלה לפני אישור קבינט הקורונה להטיל סגר על הערים האדומות, רובן חרדיות: בני ברק, אלעד, ביתר עילית, עמנואל ושכונות בבית שמש.

עדכון: ראש הממשלה נתניהו דחה את כינוס קבינט הקורונה שהיה אמור לאשר את הסגרים.

בהודעה שקיבלו חברי קבינט הקורונה נכתב: "ועדת השרים להגדרת אזור מוגבל שאמורה להתקיים היום בשעה 16:30 נדחית בשל שיהוי בקבלת ההצעה להחלטה.

"על מועד חדש שיתקיים היום נודיע בהמשך לאחר קבלת ההצעה להחלטה ומתן שהות לחברי הוועדה על מנת ללמוד אותן".

השר יועז הנדל תקף את הדחייה ואמר: "הקורנה היא לא עניין פוליטי. הממשלה קיבלה החלטה על סגרים נקודתיים באזורים אדומים. כך יש לעשות".

השרים החרדים צפויים לחזור על התנגדותם נגד הטלת סגרים מקומיים, שכן - לדבריהם - גורמי המקצוע טוענים שסגר מקומי רק ידחה הטלת סגר כללי ולא יהווה פתרון לעליה בתחלואה.

לדברי גורמים המעורים בנושא, נתניהו ינסה להציג מתווה חדש וחלופי לסגר כללי, כדוגמת סגירת מערכת החינוך וסגר לילי בלבד.

חרדים אל תכנעו, צאו להפגין נגד הסגרים

פגישת נתניהו והחרדים נקבעה שעה קלה לאחר פרסום מכתבם של ראש הערים החרדיות שיצאו למתקפה חסרת תקדים נגד ראש הממשלה, ובין היתר תקפו: "אנו מודיעים לך בזאת כי הציבור החרדי כל כולו לא ישכח את העוול שנעשה לו. לא נשכח מי האיש שחתם בידו, פעם אחר פעם, על הפיכתנו למפיצי מחלות ואויבי העם, בענישה סלקטיביות של רבבות משפחות, בני המגזר החרדי. ההחלטות שקיבלת, פעם אחר פעם, נעשו בהעדר הגיון ותוחלת בריאותית ומכוונות באופן חד וברור נגד הציבור החרדי.

"אנו רואים בך את האשם היחידי לצעדי ענישה אלו, להשפלת כבוד המסורת וכבודנו כאזרחים לגיטימיים בארץ הזו. לא נוכל להחריש עוד. הקול – קולך, אך בסופו של יום, תישמע תגובתם הנכאבת של רבבות תושבי הערים החרדיות – בקולם".

כמו כן, ראש הערים הודיעו לנתניהו: "אנו נפסיק את שיתוף הפעולה עם הרשויות השונות בכל הנוגע לסגר. רשויות המדינה מוזמנות לפעול בעצמם כפי שהן פועלת בלאו הכי מעל ראשינו, טלו אתם ובאופן אישי אתה ראש הממשלה, את האחריות לשינוי ולביצוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר