צייץ ברוסית

דרעי, לעולים מרוסיה: אל תנהגו במרי אזרחי כמו ליברמן

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי פנה, בשפה הרוסית, לקהל היעד של יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן, והסביר כי מסוכן להישמע לקריאתו לא לציית להנחיות הקורונה של הממשלה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח באלול תש"פ | 07.09.20
אביגדור ליברמן ואריה דרעי (צילום: פלאש 90)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי פרסם פניה ישירה, בשפה הרוסית, לעולים מחבר המדינות, בבקשה שלא ישמעו לקריאת המרי האזרחי בהוראות הקורונה שפרסם מוקדם יותר היום יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן.

בחשבונו בטוויטר צייץ דרעי: "אני פונה אליכם מעומק הלב: אל תקשיבו לליברמן ואל תסכנו את החיים שלכם ושל היקרים לכם. הקורונה אינה מבחינה בין חילונים לדתיים וחרדים, וכולנו חייבים להישמע להנחיות".

"ליברמן, הוסיף השר אריה דרעי: "מנדטים זה לא הכל בחיים, חיי אדם הם מעל הפוליטיקה. תחזור בך!".

הציוץ של דרעי, ברוסית (צילום מסך)

נשיא המדינה ראובן ריבלין גינה אף הוא את דבריו של ליברמן, וכתב: "‏ההתמודדות עם מגפת הקורונה היא מאבק של כולנו, יחד. קריאות לאי ציות אזרחי, פוגעות בעקרונות המבטיחים את שלומנו, ואת שלום הציבור כולו, במיוחד ברגעי משבר".

"מנהיגים - מהאופוזיציה כמו מהקואליציה - אנא, הזהרו בדבריכם", הוסיף נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, הגיב לדבריו של ליברמן וכינה אותו "קודח חור בסירה של כולנו, רק כדי להעניש את מפקד הסירה".

"אנחנו אמנם בסירה ששטה לשום מקום, אבל הקריאה הזו לאנרכיה, דומה לאחד בסירה שקודח חור בסירה כדי להעניש את מפקד הסירה - אבל הוא יטביע את כולנו. לא לאנרכיה", סיים בנט.

כזכור, מוקדם יותר היום אמר ליברמן, בפתח ישיבת סיעתו בכנסת: "נתניהו הקריב את בריאות הציבור על מזבח שמירת הקואליציה ולכן כל ההחלטות שמתקבלות הן החלטות בלתי חוקיות בעליל. לכן אני מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר, ולא בהתאם להנחיות הממשלה".

עוד אמר איווט, כי "בימים האחרונים מדינת ישראל נמצאת באנדרלמוסיה. אנו שומעים אינספור דיבורים על סגר, אבל מה שדרוש זה סדר! לא יכול להיות שהחלטות קריטיות, כמו דחיית תקציב, פתיחת שנת הלימודים, או מגבלות בערים אדומות מתקבלות ברגע האחרון".

"שום דבר לא מתקבל באופן מסודר הכל בשלופים וכתוצאה מלחצים ומקומבינות, לא יכול להיות שאזרחי מדינת ישראל יהפכו לבני ערובה של דרעי, ליצמן וגפני", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו בהסתה, כדרכו.

את הקריאה חסרת התקדים מיהר לתקוף ‏שר הבריאות ‎יולי אדלשטיין, שאמר: "ליברמן משחק באש. אנחנו צריכים אנשים מתחת לאלונקה, לא כאלה שיפריעו לנושאים אותה. ליברמן מתנהל בהפקרות ובחוסר אחריות תוך ניצול מצב שברירי מבחינה בריאותית וכלכלית. בושה".

גם שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ (כחול לבן) הגיב ואמר: "‏אני שומע פוליטיקאים שאומרים לא להישמע להחלטות מסוימות, ואני מציע להם לסייע לציבור ולא לעצמם. הקורונה לא פה כדי להעביר מנדטים, והיא לא כלי לניגוח פוליטי"

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ (ליכוד) צייץ בטוויטר, כי "כדאי שליברמן יקרא את את הספר 'מצעד האיוולת היהודי' של אמוץ עשהאל, כדי שיבין עד כמה אנרכיה עלולה להוביל לחורבן".

קריאת המרי האזרחי של ליברמן (צילום: דוברות. תמונה: Tomer Neuberg/Flash90)

השר לענייני ירושלים ומורשת רפי פרץ (הבית היהודי) הגיב לדברי איווט וכתב: "כולנו מצווים ל'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', לכן זו בושה שחבר כנסת קורא לסרב לחוק ולהוראות הממשלה בזמן מלחמה".

"אחרי שליבה ושיסה נגד ציבורים שלמים רוצה ליברמן לגרום לאנרכיה. רק מי שאין לו אחריות לאומית יכול להתבטא בצורה כזו. ממליץ לכל מי שמזלזל בהוראות גורמי המקצוע והחוק ללכת לבקר במחלקות קורונה המלאות, לראות את החולים הקשים ולהפסיק להטיף לסירוב", תקף פרץ.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) הוסיף: "אביגדור ליברמן הוא פוליטיקאי מסוכן וחסר אחריות. קריאתו לא לציית להחלטות הממשלה היא חציית קו אדום אנרכיסטית שמחייבת להוקיע אותו ציבורית ופוליטית. יש לי המון ביקורת על ההתנהלות, או נכון יותר אי ההתנהלות, של הממשלה סביב משבר הקורונה, אבל במלחמה סדר וציות חשובים יותר מעצם ההחלטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר