"הקורונה מציפה הכל"

פרויקטור הקורונה: "החגים בישראל לא יהיו חגים רגילים"

"החגים בישראל לא יהיו חגים רגילים, קורונה מדביקה בהתכנסות עם אכילה", כך התבטא פרופסור רוני גמזו. לדבריו: "לא מתפטר כי לא עוזבים תפקיד שכזה בעת אירוע עם כזו מורכבות" (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
רוני גמזו (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, התייחס להחלטתו שלא להתפטר מתפקידו, למרות שתוכנית הסגר שלו בערים אדומות לא התקבלה, ואמר: ""לא עוזבים תפקיד שכזה בעת אירוע עם כזו מורכבות, גם אם יש קשיים בקבלת החלטות בדרך".

בראיון ל'ישראל היום' הדגיש גמזו כי: "הרמזור הוא כלי עוצמתי לטיפול במגיפה. הוא לא מוריד אך משנה את השיח. במקום שתטפל באופן לאומי אתה מתמרץ רשויות להלחם על העיר שלהם.

"תראו איזה שיח זה יוצר, כאשר כל רשות נלחמת ואומרת אני לא אדומה. חבל שלא עשו את זה לפני 5-4 חודשים אם היה לי את זה לפני חודש כולם כבר היו נכנסים למירוץ".

באשר לעוצר הלילי שיוטל בערים אדומות הסביר: "מי שצוחק על זה לא מבין אפדימיולוגיה - נדבקים בקורונה בלילה - במקומות בילוי ובחתונות. במגזר הערבי היינו צריכים סגר בלילה, לא בבוקר. מי שאומר את זה הוא דמגוג.

"זה נכון שאפשר להידבק גם ביום. עוצר לילה יש גם בעולם, זו לא המצאה ישראלית. רעיון עוצר לילה נועד והיה מכון לעצור חתונות שיצרו לנו כל יום 500 נדבקים".

לדבריו: "החגים בישראל לא יהיו חגים רגילים. אנחנו כן רוצים להרגיע בהתכנסויות ובארוחות המשפחתיות וההמוניות. קורונה מדביקה בהתכנסות עם אכילה. זה אירוע הדבקה קלאסי בכל העולם. תהיה המלצה להרגיע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר