"יום מורכב". צפו

שידור חוזר: גמזו הסביר את העוצר וההגבלות

שעות ספורות לפני שנכנסת לתוקף ההחלטה שהוביל, להטיל החל מהערב עוצר לילי וסגירת מוסדות חינוך ב-40 ערים, ערך פרויקטור הקורונה גמזו תדרוך מיוחד • צפו, בשידור חוזר (בארץ)

(צילום: לע"מ)

"זהו יום לא פשוט ומורכב, להרבה תושבים במדינת ישראל"; כך פתח פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו את התדרוך השבועי הנערך כעת, שעות ספורות לפני שייכנס לתוקף הסגר הלילי בעשרות שכונות וישובים.

גמזו הסביר: "אנחנו מתחילים עוצר לילי והגבלות מאוד משמעותיות. צריך לדעת שאנחנו נמצאים עם יום שני של מעל ל-3000 נדבקים. אנחנו בודקים הרבה ומוצאים הרבה מאוד מאומתים".

"היום 40 ערים נכנסות לעוצר לילי החל מהשעה 19:00 בערב, ואני יודע שמופנה כלפי כעס ותסכול, הרבה מאוד קושי. אני מבין את הקושי. קשה לי אישית עם זה. אבל אני גם יודע שהממשלה בסופו של דבר הכריעה והחליטה לקבל את ההחלטה הזו, וזו החלטה קשה".

ממונה הקורונה הוסיף: "אנחנו צריכים לעצור התקהלויות מדביקות ובטח בערים אדומות. שיעור התחלואה בערים האדומות הוא מהגבוה בעולם".

"אני משוכנע שערים אדומות יכולות להפוך להיות כתומות. אומרים לי שניהול הרמזור הרבה יותר מתאים ברגע שאתה לא בשיאה של מגפה. אני יכול להסכים עם זה, אבל זה תהליך לוקח הרבה זמן", הדגיש גמזו.

באשר לחשש מפני עלייה בתחלואה בחגים המתקרבים, אמר פרופ' גמזו: "שבוע לפני ראש השנה, זה השלב שצריך לעצור ולראות את תמונת התחלואה, ולתכנן איך אנו רואים את חגי תשרי. זו תקופה שאני חייב לכוון נכון, כי חגי תשרי זו לא תקופה להקטין את התחלואה. ארוחות והתכנסויות עלולות דווקא להגדיל אותה".

"אציג ביום חמישי הקרוב לשרים החברים בקבינט הקורונה את המתווה שלי לניהול הקורונה בחגים, ומה שעכשיו צריך זה שאנשים יילכו ולהיבדק".

"יש לנו 3,000 מאומתים ביום, ואנו עושים המון בדיקות, וכן: לכו לעשות בדיקות", קרא מנהל תכנית 'מגן ישראל': "כשאני רואה המון בדיקות, הרבה מאומתים ושיעור בדיקות חיובי שיורד - אלו חדשות טובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר