לקראת מתווה?

שוטרים יטוסו לאומן, פרופ' גמזו לא יתנגד

הדיונים על המתווה שיאפשר את טיסת חסידי ברסלב לאומן נערכים ללא פרויקטור הקורונה שצפוי לא לתקוף את המתווה • בינתיים, השר אוחנה הורה כי שוטרים יטוסו לאומן (חסידים)

(צילום: שאטרסטוק)

בחסידות ברסלב לא מתייאשים וממשיכים לפעול על מנת להביא לאישור מתווה מוסכם שיאפשר את נסיעת החסידים לקיבוץ הגדול בסמוך לציון הרה"ק רבי נחמן מברסלב בעיר אומן, בימי ראש השנה.

לפי דיווח בחדשות 12, פרויקטור הקורונה רוני גמזו, שעד כה תקף בחריפות את נסיעת החסידים לאוקראינה, צפוי שלא להמשיך להתבטאות נגד הנושא.

בנוסף, מתברר כי גמזו כלל אינו מעודכן ולא שותף לדיונים שיאפשרו את מתווה הטיסות לאומן לראש השנה, למרות שהוא אמור מתוקף תפקידו לרכז את התחום.

בתוך כך, באתר 'הארץ' דיווחו יניב קובוביץ ועידו אפרתי כי משלחת של עשרות שוטרים תצא ביום ראשון הקרוב לאומן, בהוראה ישירה של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה.

יצוין כי מידי שנה טסים שוטרים ישראלים לאבטח את רבבות המתפללים, אך גורמים במשטרה אמרו כי בשל העובדה שאין עדיין מתווה מאושר, לא ברור מה הצורך המבצעי בכך.

בין היתר ציטטו מקור במשטרה שאמר כי "אין סיבה לשלוח עשרות שוטרים לאומן אם מדובר בכמות מצומצמת של ישראלים שיגיעו לשם בניגוד לעמדת גורמי המקצוע בישראל". הוא הוסיף כי "זה לא נכון מכל בחינה שמסתכלים על זה, המסר לציבור, העלות הכלכלית והכי חשוב זה לסכן את השוטרים שלא לצורך".

גם במשרד הבריאות הבהירו את התנגדותם, ובהארץ ציטטו גורם האומר כי "השוטרים הללו יחויבו ב-14 ימי בידוד עם חזרתם לישראל, על פי תקנות החוק בישראל. אין כרגע שום מתווה מאושר לנסיעה לאומן".

מהמשטרה הפנו בתגובה למשרד לביטחון הפנים ואמרו כי "מדובר בהסכם מדיני בין המשרד לביטחון הפנים הישראלי למקבילו באוקראינה".

מטעמו של השר אוחנה נמסר: "לאחרונה הגיעה, כמדי שנה, פנייה מהשלטונות האוקראיניים למשלחת של שוטרי משטרת ישראל שתפעל לצד השוטרים המקומיים באומן לסיוע בהשלטת הסדר המקומי. יציאת המשלחת, הרכבתה ואופן הגעתה טרם אושרו, אך ככל שהמשלחת תאושר, היקפה יהיה מצומצם ביחס לשנים עברו לאור מספרם הנמוך של הישראלים הצפויים להשתתף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר