ההסכם עם האמירויות

בזכות ישראל: טראמפ יזכה בפרס נובל לשלום?

מחוקק נורבגי הגיש לוועדה במדינתו המחליטה על פרסי הנובל את מועמדותו של נשיא ארה"ב, זאת בעקבות הסכם השלום שישראל חתמה בזכותו עם איחוד האמירויות (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
טראמפ (צילום: shutterstock)

שמו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הוגש היום (רביעי) כמועמד לפרס נובל לשלום, בעקבות הסכם כינון היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות אותו הוא הוביל.

את שמו של טראמפ הגיש, לוועדת הפרס היושבת באוסלו, חבר פרלמנט נורבגי בשם כריסטיאן טיברינג-ידה. "לממשל טראמפ היה חלק מרכזי בכינון היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות", הוא כתב.

לדברי המחוקק הנורבגי, "בשעה שהצפי הוא שמדינות אחרות במזרח התיכון ילכו בעקבות איחוד האמירויות, ההסכם הזה יכול לשנות לחלוטין את המצב במזרח התיכון, ולהפוך אותו לאזור של שיתוף פעולה ושגשוג".

"הנשיא האמריקני ראוי לשבח גם על החלטתו להסיג מספר גדול של כוחות מהמזרח התיכון", הוסיף טיברינג-ידה. "טראמפ שבר רצף של 39 שנים של נשיאים אמריקנים שמתחילים מלחמה או מכניסים את ארה"ב לסכסוך בינלאומי חמוש".

בראיון לפוקס ניוז הוא גילה: "אני לא תומך גדול של טראמפ, אבל הוועדה צריכה לבחון את העובדות ולשפוט אותו על בסיס עובדות, ולא לפי הדרך שבה הוא מתנהג לפעמים. אנשים שקיבלו בשנים האחרונות את פרס נובל לשלום עשו הרבה פחות מדונלד טראמפ. ברק אובמה, למשל, לא עשה כלום".

נתניהו בשיחה ראשונה, אחרי ההסכם, לאמירוית (ללא קרדיט)

כזכור, בעבר אמר טראמפ כי הוא מאוכזב שלא קיבל את פרס נובל לשלום, "על הרבה דברים... אם הם היו מעניקים אותו בהגינות - אבל הם לא: הם נתנו פרס לאובמה מיד בתחילת כהונתו כנשיא, ולא היה לו מושג למה הוא קיבל את זה. אתם יודעים מה? זה הדבר היחיד שאני מסכים איתו עליו".

בעוד כשלושה חודשים, במהלך דצמבר, צפוי להתפרסם שמו של הזוכה בפרס נובל לשלום לשנת 2020.

עוד קודם, כזכור, אמור להיערך טקס החתימה הרשמי על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, בבית הלבן: ביום שלישי הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר