"תג המחיר הגדול בהיסטוריה"

הנבצרות על הפרק: מנדלבליט תוקף, נתניהו דורש חקירה

אחרי שטענו כי ראש הממשלה שיקר, עורך היועמ"ש התייעצויות בשאלה האם להוציא את נתניהו לנבצרות מהותית • ראש הממשלה: "חייבים לחקור. אין מנוס מחקירה עצמאית ובלתי תלויה" (ארץ)

(צילום: Olivier Fitoussi - Hadas Parush/Flash90)

הפרקליטות פרסמה הערב (רביעי) מכתב חריג עם הטענה כי "בנאומו של ראש הממשלה אמש, הוצגו עובדות לא נכונות לגבי הפרקליטות".

גם היועץ המשפטי לממשלה הוציא הודעה בה נכתב כי "הטענה כאילו פרקליטות המדינה קבעה אי פעם כי מדובר ב"מחבל" היא טענת כזב".

"היועץ המשפטי לממשלה דוחה בתוקף טענה זו, ובוודאי את הטענה כי הדבר (שכאמור מעולם לא קרה) נעשה חלילה כדי לפגוע בראש הממשלה".

"לאירוע הטרגי באום אל חיראן ולבדיקה שנעשתה בעקבותיו אין ולא היה כל קשר לראש הממשלה. טענות כאמור הן שקר וכזב, המצאת יש מאין, שכל תכליתן דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק ולהחלטותיה בעניינו של ראש הממשלה".

חיים לוינסון חושף הערב בעיתון 'הארץ' כי מנדבליט עורך התייעצויות במטרה להוציא לנבצרות את ראש הממשלה - שבוע אחרי שהצהיר כי אין צורך בכך.

בדיווח נאמר, כי מנדלבליט סבור כי על נתניהו לצאת לנבצרות מהותית בשל השימוש שהוא עושה במעמדו לטובות אישיות עבורו ויש בכך ניגוד עניינים חריף.

בלשכת היועמ"ש הגיבו על חשיפת הארץ: "עמדתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה בסוגיית הנבצרות, כפי שנמסרה לבג"ץ וכפי שנמסרה רק לפני מספר ימים בנאום היועמ"ש בטקס פתיחת שנת המשפט - בעינה עומדת. מעבר לכך לא נתייחס לדיונים פנימיים וכל פרסום בעניין זה הוא באחריות המפרסם בלבד".

הפרשן עמית סגל, הגיב לחשיפת 'הארץ' ואמר: "אם הידיעה נכונה זו דרמה חסרת תקדים. והסיבה ברורה: הסיבה היחידה למהפך כה דרמטי היא הפרסומים הלא מחמיאים על הפרקליטות. תג המחיר הגדול בהיסטוריה".

ראש הממשלה: חייבים חקירה

בתוך כך, סיעת הליכוד התכנסה הערב לראשונה מזה שבועיים. ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים ואמר: "רבים מכם דיברו איתי בימים האחרונים על מה שנחשף השבוע".

"כולנו ראינו את אותם גילויים מזעזעים על טיוח חקירות ושיבוש חקירות, מעשים שנעשו על ידי בכירים בפרקליטות ובמשטרה".

"אתמול גילינו איך קברו חקירה שביקשה לבדוק את האמצעים הפסולים שהשתמשו בהם כדי להביא את ניר חפץ להיות עד מדינה. מח"ש רצו לחקור - בפרקליטות קברו את התיק".

נתניהו הוסיף, "חוקר בכיר בתיקים נגדי ונגד רעייתי היה בניגוד עניינים חריף בשל היותו בזוגיות עם ג'ודי מוזס, אותה כולם מכירים כיריבה קשה שלי ושל רעייתי. אבל אותו חוקר בכיר עסק בתיקים התפורים נגדי ונגד רעייתי בניגוד לכל ההנחיות. גם כאן מח"ש רצו לחקור - בפרקליטות קברו את התיק".

"אזרח ישראלי נהרג באום אל חיראן והוגדר כמחבל על לא עוול בכפו. גם כאן מח"ש רצו לחקור ובפרקליטות קברו את התיק".

נתניהו שאל: "למה עשו את כל זה? לא בגלל שיקולי אכיפת החוק, אלא בגלל שאמרתי שיש דברים לא ראויים שנעשים בתוך החקירות האלה ומשום כך לא רצו לחקור את הטענות על עבירות כאלה.אי אפשר שלא להזדעזע. את ההתנהלות הזאת חייבים לחקור".

"אבל מי יחקור? המפכ"ל ששומר על החוקר? הפרקליט ששומר על המפכ"ל? אולי היועמ"ש? האם ייתכן שהיועמ"ש לא ידע את כל ההתנהלות הזאת? האם ייתכן שלא אישר את ההתנהלות הזאת? אני מעריך בזהירות שהיועמ"ש לא יבדוק את זה".

לכן קבע נתניהו כי "אין מנוס מחקירה עצמאית ובלתי תלויה. אזרחי ישראל רוצים לדעת את האמת ורק כך אפשר להבטיח את שלטון החוק והדמוקרטיה. אין דרך לטייח את זה יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר