צפו

"שמיים כתומים": הרוגים משריפות בארה"ב

עשרות אלפי דונם עלו באש בעשרות מוקדים של שריפות שפרצו במערב ארה"ב • החום, היובש והרוחות סייעו ללהבות להתפשט. עיירות רבות נשרפו כליל, כמה אנשים נהרגו (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

לפחות שני בני אדם נהרגו בשריפות ענק שפרצו במדינת אורגון, ארה"ב. המושלת קייט בראון אמרה במסיבת עיתונאים כי "זה יכול להיות האובדן הגדול ביותר של חיי אדם ורכוש עקב שריפת שדה קוצים בתולדות מדינתנו".

עשרות אלפי דומים כבר עלו באש, בשריפה שפרצה לפחות ב-35 מוקדים שונים. לפי הרשויות המקומיות, לפחות 5 עיירות קטנות ספגו נזק משמעותי וכמעט נשרפו כליל.

הלהבות מתקדמות במהירות בגלל תנאים של יובש, חום ורוחות מהירות שמגיעות למהירות של עד 80 קמ"ש. בחלק ממוקדי השריפה, הכבאים כלל אינם יכולים להגיע למקום.

המושלת הוסיפה ודיווחה כי "מאות בתים נהרסו. ואנחנו ממשיכים לבצע פינוי המוני ברחבי המדינה כולה". לא ברור עדיין האם האש גבתה את חייהם של אנשים נוספים.

מהידוע עד כה, באורגון נספו כאמור 2 אנשים: ילד בן 12 וסבתו, שלא הצליחו לברוח מהלהבות. במדינת וושינגטון השכנה נספה תינוק בן שנה והוריו נפצעו באורח קשה.

בשירותי הכיבוי המקומיים אמרו בנוגע לשריפות שפרצו באזורים מיושבים כי "למען האמת, אנחנו לא יכולים אפילו להיכנס לאזורים האלה".

ראש שירותי הכבאות במחלקת היערות של אורגון אמר: "אין לנו תקדים לכמות כזאת של שריפות. לראות אותן מתפשטות דרך עמקים כפי שהן עושות – הן חוצות עשרות קילומטרים באחר צהריים בודד, והן לא מאיטות גם בערב. בהחלט אין לכך תקדים בסביבה הזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר