גינויים חריפים

מסעיר את הרשת: מי מנע מהחרדים לעלות לרכבת? • צפו

בתחנת הרכבת בעיר בת ים, עמד בחור עם אפוד צהוב ומשרוקית וניתב את כניסת האנשים לרכבת - ומנע מזוג חרדי לעלות כי "חרדים לא עולים" • רכבת ישראל ל'כיכר': "מדובר במתחזה" • צפו (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27א)

בשעות הבוקר, בזמן שאנשים ממהרים להגיע לעבודה, עמד אדם בתחנת הרכבת בבת ים ומנע מזוג חרדים לעלות על הרכבת כי "חרדים לא עולים".

מדובר בזוג חרדי שביקש לנסוע לכיוון תל אביב. השניים, עמדו על הרציף ורצו לעלות לרכבת שכבר הייתה בתחנה, אלא שאדם שלבש אפוד צהוב ובפיו משרוקית, וכפי הנראה התחזה ל"פקח" של רכבת ישראל, החליט למנוע רק מהחרדים את העליה לרכבת בעוד לכל החילונים שהיו במקום נתן לעלות.

חוסר הצדק והשנאה שהשתקפו מדבריו ומעשיו, גרמו לחילונים שהיו במקום לעמוד ולהסריט את המקרה, על אף איומי "הפקח" שהורה להם לא לצלם.

'כיכר השבת' פנה אל רכבת ישראל כדי לבקש את תגובתם, ושם, הבהירו כי לא מדובר בעובד רכבת ישראל אלא ב"מתחזה שהורחק מהתחנה. ואנו לא יודעים מדוע התנהג כך".

עוד הוסיפו ברכבת ישראל: "אין שום זיהוי של רכבת על הבגדים של אותו מתחזה. עובדים שלנו מזוהים וגם רואים אותם מרחיקים אותו".

בתגובה רשמית נמסר כי "בדקות האחרונות הופץ סרטון בו נראה אדם עם אפוד צהוב עומד על רציף תחנת רכבת ומנהל דין ודברים עם נוסעים. יובהר כי האדם אינו מועסק על ידי רכבת ישראל או חברות הנותנות לה שירותים כלשהם. האדם הורחק מהתחנה על ידי צוותי הרכבת באופן מיידי. הרכבת תשקול צעדים משפטיים כנגדו".

שרת התחבורה מירי רגב מיהרה לגנות את המקרה וכתבה בטוויטר: "הזדעזעתי לראות את הסרטון המזעזע והקשה מרכבת ישראל. הנחיתי לבצע תחקיר מיידי של הנושא. אמירות כאלו והתנהלות כזו לא יהיו בבית ספרי. אעדכנכם מיד בסיום התחקיר".

כעבור מספר דקות כתבה: "עדכון: מתחקיר ראשוני שערכתי מול מנכ״ל רכבת ישראל עולה כי לא מדובר בעובד רכבת ישראל אלא במתחזה שנכנס למתחם התחנה ועוכב על ידי כוחות המשטרה. הנחיתי את מנכ״ל הרכבת לבדוק כיצד מתחזה הגיע לרכבת והצליח להתחזות לעובד רכבת ולפגוע בציבור. דבר שאסור שיתרחש".

פוליטיקאים נוספים מיהרו לגנות את האירוע. סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיב כי "מזעזע לראות עד היכן מדיניות ההסתה נגד החרדים מחלחלת, מדאיגה העובדה שפקח ברכבת ישראל מרשה לעצמו לעשות סלקציה ומונע מחרדים את עלייתם לרכבת. אני דורש משרת התחבורה שתקרא לסדר את מנכ"ל רכבת ישראל על התנהגות עובדיו. בושה!".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי, אמר בתגובה: "שוחחתי עם מיכאל מייקסנר מנכ"ל 'רכבת ישראל' והוא מגנה בחומרה רבה את המעשה שעשה האדם על דעת עצמו. מראות שכאלו מצמררים ומחרידים ונובעים מההסתה הפרועה שיש בשיח ציבורי כנגד החרדים. אני מודה על התנצלות. יחד עם זאת, לא נעבור לסדר היום על מקרים ומראות שכאלו כלל".

מטעמו של שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן נמסר כי הוא "שוחח עם שרת התחבורה מירי רגב, אודות התיעוד המזעזע בו נראה פקח רכבת ישראל, מתעלל בנוסעים חרדיים ומונע מהם כניסה לרכבת תוך קריאה 'חרדים לא עולים כאן'. שרת התחבורה הודיעה לשר ליצמן כי המקרה הקשה ייבדק באופן מיידי ובצורה הדחופה ביותר, במטרה להביא למיצוי הדין עם הפקח לאור התנהגותו זו שאינה הולמת".
  • סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר