עברו את הגבול

"מרבים שנאה": עיריית בני ברק אחראית ל"סרטון ההסתה"

מאמצי עיריית בני ברק להסביר את הבעיה בקו המטרו שעוקף את העיר החרדית, גרמו לסרטון הנורא, בו נראה שחקן מונע מחרדים לעלות לרכבת. הרשת סוערת ומגנה בחריפות: "עברו את הגבול" (ארץ)

התקרית המבוימת (צילום: לפי סעיף 27א)

התקרית החמורה הבוקר (חמישי) בתחנת הרכבת בבת ים, בה נראה אדם שמתחזה לפקח ומונע מזוג חרדי לעלות לרכבת, הצליחה לעורר סערה אדירה, אך כעת נחשף כי מי שעומד מאחורי זה היא עיריית בני ברק, בצעד שנוי במחלוקת.

בהודעה מטעם העירייה נמסר כי "לאחר שכל פניותיה של עיריית בני ברק ותושביה לא עצרו את חברת נת"ע מלהגיש תוואי לרכבת המטרו שעוקף את העיר, נאלצנו להמחיש את ההצעה ההזויה בסרטון המחשה. יודגש כי בניגוד לנת"ע, ברכבת ישראל לא מונעים מחרדים לעלות על הרכבות".

אלא שהצעד עורר מחלוקת עזה, בעוד חלקם טענו כי הסרטון מצליח להעביר את המסר וכי המטרה שלהם ליצור שיח סביב הנושא ובכך השיגו את המטרה, אחרים טענו כי השיח יהיה האם הסרטון ראוי או לא ובכך העירייה תפספס את הדיון האמיתי.

"זה פיגוע בשיא השנאה שיש ברחוב נגד החרדים", טען אחד הגולשים ואחר הוסיף כי "העיתוי חמור יותר מהרעיון".

"העירייה עברה את הגבול", אומר ל'כיכר השבת' תושב בני ברק, "בימים כאלו הם פשוט מרבים שנאה, מי צריך מטרו עם כזו הסתה?".

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', מאז שעות הבוקר סערה הרשת סביב סרטון שבו נראה אדם לבוש אפוד צהוב וחמוש במשרוקית, שכהוא מתנהג כפקח של הרכב ומונע מחרדים לעלות אליה כי "חרדים לא עולים".

בעירייה הבהירו כי "למעשה מדובר בשחקנים שהצטלמו כדי להמחיש את חומרת התוכנית של החברה הממשלתית נת"ע לעקוף את בני ברק בתוואי המטרו שמוגש בימים אלה. בני ברק היא העיר שמובילה בשימוש בתחבורה ציבורית במטרופולין גוש דן (88%) ועם המספר הנמוך ביותר של כלי רכב לנפש באיזור – מכונית אחת ל-10 תושבים. למרות זאת, בחברה הממשלתית נת"ע מתכוונים להגיש בימים הקרובים תוואי של המטרו שיעקוף את העיר החרדית וישאיר אותה היחידה מבין 24 ערי גוש דן – ללא תחנה.

"קו M2 הוא קו 'רוחב' מראש העין במזרח בואכה תל אביב במערב כשבדרך הוא חולף על פני הערים פתח תקווה, גבעת שמואל ורמת גן. בהחלטה שערורייתית, הודיעו בחברה הממשלתית נת"ע שיגישו תוכנית ללא שתי תחנות המטרו שתוכננו בעיר".

בעירייה הדגישו כי "הסרטון צולם ברכבת, אבל נועד רק כדי להמחיש את ההזייה שמתכננת לנו חברת נת"ע. יצויין כי בניגוד לנת"ע, אין כל טענה כלפי רכבת ישראל שמשמשת דוגמה ומופת לשירות לכלל הציבור ויש לה כמובן גם תחנה בבני ברק".

עוד נמסר כי ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין פנה בנושא הבוקר לשר הפנים אריה דרעי ולשרת התחבורה מירי רגב, על מנת שיעצרו את רכבת הגזענות של נת"ע.

בתגובה רשמית של רכבת ישראל לתקרית נמסר כי "בדקות האחרונות הופץ סרטון בו נראה אדם עם אפוד צהוב עומד על רציף תחנת רכבת ומנהל דין ודברים עם נוסעים. יובהר כי האדם אינו מועסק על ידי רכבת ישראל או חברות הנותנות לה שירותים כלשהם. האדם הורחק מהתחנה על ידי צוותי הרכבת באופן מיידי. הרכבת תשקול צעדים משפטיים כנגדו".

שרת התחבורה מירי רגב מיהרה לגנות את המקרה וכתבה בטוויטר: "הזדעזעתי לראות את הסרטון המזעזע והקשה מרכבת ישראל. הנחיתי לבצע תחקיר מיידי של הנושא. אמירות כאלו והתנהלות כזו לא יהיו בבית ספרי. אעדכנכם מיד בסיום התחקיר".

כעבור מספר דקות כתבה: "עדכון: מתחקיר ראשוני שערכתי מול מנכ״ל רכבת ישראל עולה כי לא מדובר בעובד רכבת ישראל אלא במתחזה שנכנס למתחם התחנה ועוכב על ידי כוחות המשטרה. הנחיתי את מנכ״ל הרכבת לבדוק כיצד מתחזה הגיע לרכבת והצליח להתחזות לעובד רכבת ולפגוע בציבור. דבר שאסור שיתרחש".

פוליטיקאים נוספים מיהרו לגנות את האירוע. סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיב כי "מזעזע לראות עד היכן מדיניות ההסתה נגד החרדים מחלחלת, מדאיגה העובדה שפקח ברכבת ישראל מרשה לעצמו לעשות סלקציה ומונע מחרדים את עלייתם לרכבת. אני דורש משרת התחבורה שתקרא לסדר את מנכ"ל רכבת ישראל על התנהגות עובדיו. בושה!".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי, אמר בתגובה: "שוחחתי עם מיכאל מייקסנר מנכ"ל 'רכבת ישראל' והוא מגנה בחומרה רבה את המעשה שעשה האדם על דעת עצמו. מראות שכאלו מצמררים ומחרידים ונובעים מההסתה הפרועה שיש בשיח ציבורי כנגד החרדים. אני מודה על התנצלות. יחד עם זאת, לא נעבור לסדר היום על מקרים ומראות שכאלו כלל".

מטעמו של שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן נמסר כי הוא "שוחח עם שרת התחבורה מירי רגב, אודות התיעוד המזעזע בו נראה פקח רכבת ישראל, מתעלל בנוסעים חרדיים ומונע מהם כניסה לרכבת תוך קריאה 'חרדים לא עולים כאן'. שרת התחבורה הודיעה לשר ליצמן כי המקרה הקשה ייבדק באופן מיידי ובצורה הדחופה ביותר, במטרה להביא למיצוי הדין עם הפקח לאור התנהגותו זו שאינה הולמת".

  • סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר