הסרטון שהסעיר

השרה רגב נגד עיריית בני ברק: "פגיעה צינית בכבוד החרדי"

מנכ"ל רכבת ישראל מבקש לנקוט "את הצעדים החריפים ביותר נגד עיריית בני ברק", ושרת התחבורה מירי רגב תוקפת אף היא, בשל הסרטון המבוי כי העירייה החרדית נהגה בציניות (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שרת התחבורה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שרת התחבורה מירי רגב תוקפת בחריפות את התנהלותה של עיריית בני ברק, בעקבות הסרטון שעורר סערה בשעות האחרונות שתיעד כביכול איסור כניסה של חרדים לרכבת. במקביל, מנכ"ל הרכבת דורש מהשר דרעי נקיטת צעדים קשים נגד העירייה.

כזכור, בסרטון נצפה אדם שמתחזה לפקח ומונע מזוג חרדים לעלות לרכבת בגוש דן, ולאחר שחשיפת התנהגותו גררה גינויים רבים, התברר כי זהו סרטון מבוים שמאחוריו עומדת עיריית בני ברק, כחלק מקמפיין הסברה.

וכך ניסו בעירייה החרדית להבהיר: "לאחר שכל פניותיה של עיריית בני ברק ותושביה לא עצרו את חברת נת"ע מלהגיש תוואי לרכבת המטרו שעוקף את העיר, נאלצנו להמחיש את ההצעה ההזויה בסרטון המחשה. יודגש כי בניגוד לנת"ע, ברכבת ישראל לא מונעים מחרדים לעלות על הרכבות".

הסרטון שהסעיר (צילום: לפי סעיף 27א)

קודם לכן היתה גם שרת התחבורה מירי רגב בין המגנים את מעשי ה"פקח". "הזדעזעתי לראות את הסרטון המזעזע והקשה מרכבת ישראל", צייצה רגב, "הנחיתי לבצע תחקיר מיידי של הנושא. אמירות כאלו והתנהלות כזו לא יהיו בבית ספרי. אעדכנכם מיד בסיום התחקיר".

"מתחקיר ראשוני שערכתי מול מנכ"ל רכבת ישראל עולה", עדכנה בהמשך השרה, "כי לא מדובר בעובד רכבת ישראל אלא במתחזה שנכנס למתחם התחנה ועוכב על ידי כוחות המשטרה. הנחיתי את מנכ"ל הרכבת לבדוק כיצד מתחזה הגיע לרכבת והצליח להתחזות לעובד רכבת ולפגוע בציבור - דבר שאסור שיתרחש".

אך כעת, לאחר שנודע כי הכל מבוים למטרה ספציפית, זעמה שרת התחבורה וכתבה: "‏התנהלותה השערורייתית היום של עיריית בני ברק מהווה פגיעה מכוערת וצינית בכבודו של הציבור החרדי, באמצעות התנהגות לא מקובלת שהכתימה והכפישה את עובדי הרכבת והטעתה את הציבור. בושה וחרפה".

גם מנכ"ל רכבת ישראל, במכתב ששיגר לשר הפנים אריה דרעי, כתב: "אני מבקש שתנקוט לאלתר את הצעדים החריפים ביותר כנגד עיריית בני ברק. בשמם של אלפי עובדי רכבת ישראל ששמם הטוב נרמס עתה בראש כל חוצות".

מעיריית בני ברק נמסר, בתגובה לטענות: "הבוקר סערו הרוחות מסרטון שהתפרסם ובו כביכול פקח מטעם רכבת ישראל מונע מחרדים לעלות לרכבת. שעה קלה מאוחר יותר, התפרסם כי הסרטון מבוים במסגרת מאבקה של עיריית בני ברק בהדרת תושביה מתוכנית המטרו".

"קברניטי העיר הופתעו לשמוע על כך ופנו לבירור מול הספק שנבחר לקדם את המאבק החשוב, שפעל בחוסר רגישות בביצוע המחאה", נמסר עוד.

ראש העיר (צילום: כיכר השבת)

ראש העיר אברהם רובינשטיין הגיב לפרשה ואמר: "צר לי על האופן בו התרחשו הדברים, בפרט צר לי על הפגיעה בשמם הטוב של עובדי הרכבת ומשרד התחבורה".

"שרת התחבורה, חה"כ מירי רגב, הנה ידידת אמת של העיר הפועלת רבות לסיוע לתושבי העיר, ובימים אלו ממש מקדמת מהלך תחבורתי רחב היקף לשדרוג מהפכני של מערך התחבורה בעיר. אין כל קשר בין מאבק המטרו לעובדי רכבת ישראל או לשרה רגב, ואני מתנצל בפניהם על עוגמת הנפש", הדגיש רובינשטיין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר