אופטימיות זהירה

"החוקים נגד השחיטה בבלגיה מנוגדים לחוקי חופש הדת"

ב'ועידת רבני אירופה' ובקהילה היהודית בבלגיה מביעים אופטימיות זהירה לגבי השחיטה הכשרה בבלגיה לאחר המכתב שכתב היועמ"ש של בית המשפט לזכויות אדם שקבע כי אין זה חוקי לאסור את השחיטה (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חברי ועידת רבני אירופה עם נשיא הפרלמנט (צילום: ארכיון הוועידה)

ב'ועידת רבני אירופה' ובקהילה היהודית בבלגיה מביעים אופטימיות זהירה לגבי השחיטה הכשרה בבלגיה לאחר המכתב שכתב היועמ"ש של בית המשפט לזכויות אדם שקבע כי אין זה חוקי לאסור את השחיטה.

ג'ררד הוגן היועץ המשפטי של בית המשפט לזכויות אדם של האיחוד האירופי בלוקסמבורג, נתן חוות דעת לבית המשפט לפיה: "ההחלטה של הפרלמנט בבלגיה לאסור שחיטה כשרה בשני מחוזות במדינה, מנוגדת לחוקי חופש הדת של האיחוד האירופי".

חוות דעתו ניתנה בעקבות עתירה שהגישו הקהילה היהודית בבלגיה ו'ועידת רבני אירופה' לבהמ"ש לחוקה. כזכור, בצעד תקדימי העביר ביהמ"ש לחוקה בבלגיה את העתירה לביהמ"ש לזכויות אדם של האיחוד האירופי בלוקסמבורג.

העתירה הוגשה לאחר שהפרלמנט בשניים מתוך שלושת המחוזות בבלגיה, אסר על ביצוע שחיטה כשרה כנדרש ביהדות. בשבועות האחרונים ולקראת החגים הבעל"ט, אף עלה חשש בקהילות היהודיות בבלגיה כי הבשר הכשר במדינה עתיד להיגמר, בעקבות סגירת הגבולות עקב התפרצות נגיף הקורונה והאיסור על השחיטה הכשרה פוגע קשות בחופש הדת של היהודים בבלגיה.

ב'ועידת רבני אירופה' ובקהילה היהודית מביעים אופטימיות זהירה, כאשר במרבית המקרים, דעתו של היועץ המשפטי של בית המשפט לזכויות אדם בלוקסמבורג היא זו הנותנת את הטון בהחלטת בית המשפט.

נציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי ורבה הראשי של בלגיה, הרב אברהם גיגי, שעתר לביהמ"ש בשם הקהילה היהודית אמר: "עמדת היועהמ"ש של בית המשפט לזכויות אדם היא סימן חיובי ביותר, שכן ביותר מ 80%, קביעותיו מאומצות על ידי ביהמ"ש".

נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של מוסקבה, הרב פנחס גולדשמידט אמר בכאב: "אנחנו מקווים כי בתקופה זו בה יש מי שמנסה להתנכל שוב לשחיטה הכשרה בפולין ולהחיות את החקיקה האוסרת על קיום ברית מילה בדנמרק, חקיקה המנוגדת לחופש הדת ולא מאפשרת חיים יהודיים במדינה באופן דומה לאיסור על שחיטה כשרה בבלגיה, אלה הפועלים נגד חופש הדת של היהודים באירופה יראו ויבינו את האיתות הברור מכיוון מוסדות האיחוד האירופי על חשיבות חופש הדת ויסיקו את המסקנות המתבקשות".

במקביל 'ועידת רבני אירופה', לא שוקטת על השמרים ופועלת גם בדרכים דיפלומטיות בתיאום עם ראשי הקהילה היהודית בדנמרק כדי לסכל את הכוונה לאסור על קיום ברית מילה דתית במדינה.

בימים האחרונים שוב הועלתה היוזמה לאסור ברית מילה בדנמרק. הפרלמנט בדנמרק צפוי לדון בקרוב בהצעת חוק לאיסור ברית מילה לא רפואית במדינה, לאחר שארגון הרופאים המרדימים בדנמרק פרש מהועדה הממשלתית לבדיקת נושא ברית המילה במדינה והצית את האש נגד ברית המילה. הארגון שבראשו עומד אחד הרופאים שנלחם בברית המילה כשלושה עשורים הפיק 'חו"ד רפואית' ולפיה יש לבצע הרדמה מלאה כדי לבצע ברית מילה.

גם בפולין החלה שוב ההתנכלות לשחיטה הכשרה אותה מוביל ירוסלב קצ'ינסקי ראש מפלגת השלטון 'חוק וצדק'. הלה מנסה להוביל חקיקה שתגביל את השחיטה הכשרה רק לצרכי הקהילות בפולין. דבר ההופך את השחיטה ללא כדאית מבחינה כלכלית.

בקהילה היהודית מביעים תקוה כי גם הפעם יצליחו לסכל את היוזמה. רבה של פולין חבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרב מרדכי שודריך אמר כי 'אנו בקשר רציף עם צמרת השלטון אנחנו עדיין אופטימיים ועובדים על כך במלוא המרץ שכן ההחלטה של ביהמ"ש לחוקה שקיבלה את עתירתנו קובעת לאפשר חופש דת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר