פרסום ראשון

ליצמן יתפטר - אליהו חסיד בעקבותיו, וברוכי יישאר בפנים

האיום של השר ליצמן להתפטר - בגלל הסגר, עוררו חשש ב'דגל התורה' כי אליהו ברוכי ייפרד מהכנסת, אך אז הגיעה ההבהרה מליצמן - כי אליהו חסיד יתפטר בעקבותיו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חסיד וליצמן (צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)

פרסום ראשון: מאז שעות הבוקר (ראשון) נוצר חשש ב'דגל התורה' כי בעקבות התפטרותו הצפויה של השר יעקב ליצמן - בשל הסגר שיוטל בחגים, יוחזר חוסר השוויון בין המפלגות ב'יהדות התורה'.

החשש נבע מכך שח"כ אליהו ברוכי מ'דגל התורה', המוצב במקום העשירי ברשימה, ייפלט מהכנסת בעקבות חזרתו של ליצמן לכהן כח"כ.

אלא של'כיכר השבת' נודע כי בשעה האחרונה שוחח השר ליצמן עם ח"כ אליהו ברוכי והודיע לו כי לאחר התפטרותו, גם אליהו חסיד מהסיעה המרכזית יתפטר ויישאר בחוץ, כך שברוכי יוכל להמשיך לכהן כח"כ. "דגל התורה לא תפסיד בגלל המהלכים שלי", אמר ליצמן לברוכי.

ח"כ אליהו ברוכי (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

ח"כ אליהו חסיד הנמנה על הסיעה המרכזית (גור) קיבל הוראה מיו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן, כי לאחר התפטרותו, עליו להגיש מכתב התפטרות, כדי לאפשר את המשך כהונתו של ברוכי בכנסת.

כפי שדווח מוקדם יותר השר ליצמן הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי החליט להתפטר מתפקידו בממשלה, במידה ותתקבל החלטת הקבינט להטיל סגר כללי מיום שישי - למשך שבועיים.

את הדברים אמר ליצמן לראש הממשלה בשבוע שעבר, אך נתניהו לא קיבל את דבריו בשל העובדה שהתחלואה בישראל מטפסת מידי יום ורק במהלך השבת נרשמה עליה במספר התוצאות החיוביות עם כ-4,000 מאובחני קורונה חדשים.

הבוקר (ראשון), מספר שעות לפני כינוס ישיבת הממשלה, הדגיש ליצמן כי בכוונתו לממש את האיום במידה והממשלה אכן תקבל החלטה להטיל סגר כללי החל מיום שישי הקרוב ולמשך שבועיים, סגר שיחול על ראש השנה ויום הכיפורים.

בישיבת הקבינט, בשבוע שעבר, נשמע ליצמן מתבטא בחריפות נגד פרויקטור הקורונה, רוני גמזו, ואומר כי גמזו: "רוצה להפיל את הממשלה, אני מכיר אותו, הוא שיקר לנו".

בכל ישיבות הקבינט האחרונות הוביל ליצמן קו תקיף נגד הסגרים. בישיבה האחרונה אמר שר השיכון לראש הממשלה: "אתה הורס את החגים". נתניהו השיב: "אני לא הורס את החגים, אלא פועל מול נתונים קשים של תחלואה ותמותה". ראש הממשלה הוסיף: "לא ניכנע, אנחנו לא משנים החלטות. קבענו תחילה סגר חלקי עד יום שלישי הקרוב, קבענו רמזור והכל ממשיך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר