כל הפרטים

סופית: כך תתפללו במהלך הימים הנוראים

החל מיום שישי הקרוב יחל הסגר שיימשך עד לאחר שמחת תורה, כיצד נוכל להתפלל בראש השנה וביו"כ? האם העסקים יישארו פתוחים? כל הפרטים על הסגר המתקרב (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הממשלה אישרה היום (ראשון), את המלצת משרד הבריאות ומנהל "מגן ישראל" פרופ' רוני גמזו לתוכנית ארוכת טווח להורדת נתוני התחלואה בישראל בין היתר באמצעות סגר ארוך וצמצום הפעילות העסקית.

השלב הראשון: סגר

השלב הראשון: מתווה מהודק

החל מיום שישי, 18 בספטמבר 2020, מהשעה 14:00, ועד ל-11 באוקטובר 2020, ובכפוף להערכת מצב התחלואה ואישור הממשלה בתום שבועיים מיום תחילת הסגר.

צעדים שינקטו:

1. עסקים ללא קבלת קהל ועסקים המספקים שירותים חיוניים יוכלו להמשיך לפעול ע״פ המתווה שיציג שר האוצר.

בתיאום עם שר הבריאות, מנכ"ל משרד רה"מ ומנכ"ל משרד רה"מ החליפי (לעניין עבודת משרדי הממשלה – גם עם נציב שירות המדינה; לעניין רשויות מקומיות – גם עם שר הפנים), שר האוצר יביא לאישור קבינט הקורונה תקנות לעניין הגבלה וצמצום השהייה במקומות העבודה (במגזר הציבורי והפרטי).

2. סגירה מלאה של כלל העסקים לקבלת קהל בתחום המסחר, התרבות, בילוי ופנאי ותיירות פנים, כולל בריכות שחיה, חדרי כושר ומסעדות (למעט - שירותים חיוניים, מקום למכירת מזון, בית מרקחת, מכון אופטיקה או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי הגיינה, חנות למוצרים חיוניים לתחזוקת הבית, מוצרי תקשורת, שירותי תקשורת ואביזרים רפואיים.)

*עסקים, לרבות מסעדות, יורשו להפעיל שירות משלוחים בלבד.

3. הגבלות תנועה ביציאה מהבית של עד 500 מטר, למעט צרכים מותרים שיפורטו בתקנות.

4. סגירת מערכת החינוך, למעט חינוך מיוחד, פנימיות וחריגים נוספים כמפורט בחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה. (תתאפשר למידה מרחוק ככל האפשר).

5. התקהלויות - הגבלת ההתקהלויות על פי הצבע ״האדום״ במודל ״הרמזור״ - עד 10 איש בחלל סגור, עד 20 בשטח פתוח.

בראש השנה וביום כיפור בלבד יחולו הקלות נוספות:

• בשטח פתוח - בקבוצות של עד 20 אנשים.

• במבנה סגור -

אזורים אדומים: במבנה סגור תותר תפילה בקבוצות של עד 10 אנשים. מספר הקבוצות המותר בשטח סגור יהיה כנגזרת של מספר הכניסות למבנה. שתי הכניסות הראשונות כפול 3, וכל כניסה נוספת כפול 2, ובתנאי שנשמר יחס של אדם אחד לכל 4 מ״ר משטח המקום.

(לדוגמה: בבית כנסת באזור אדום שגודלו 250 מ"ר ויש לו שתי כניסות – מותר יהיה להתפלל ב- 6 קפסולות של עשרה אנשים. 10 אנשים בכל קפסולה, 2 כניסות כפול 3 - 60 אנשים סה״כ במבנה, תוך שמירה על יחס של 4 מ"ר לפחות בין אדם לאדם. במבנה שגודלו 500 מ״ר ולו 5 כניסות תותר התפילה ב-12 קפסולות של עשרה אנשים. במבנה שגודלו 70 מ״ר ולו כניסה אחת, תותר התפילה בקפסולה אחת של עשרה אנשים בלבד בשל מגבלת המקום.)

באזורים שאינם אדומים – במבנה סגור תותר התפילה בקבוצות של עד 25 אנשים. מספר הקבוצות המותר בשטח סגור אחד יהיה כמכפלה ב-2 של מספר הכניסות למבנה, ובתנאי שנשמר יחס של אדם אחד לכל 4 מ"ר משטח המקום.

(לדוגמה: בבית כנסת באזור צהוב שגודלו 400 מ"ר ויש לו שתי דלתות כניסה – מותר יהיה להתכנס בעד 4 קפסולות של 25 איש (25 בכל קפסולה, 2 כניסות כפול 2, 100 אנשים סה״כ במבנה תוך שמירה על מרווח של 4 מ"ר בין אדם לאדם).

השלב השני: תכנית הרמזור

* פעילות התחבורה הציבורית תצומצם ותותאם להיקף הפעילות במשק לפי אותו שלב. המפקח על התעבורה יתן הוראה לעניין מתכונת הפעילות להפעלת התחבורה הציבורית.

* בכל הנוגע לתעופה, צוות בראשות שר הבריאות או נציגו ובהשתתפות נציגי שרת התחבורה, שר הפנים ושר החוץ וראש המטה לביטחון לאומי או נציגו יגישו את המלצתם בנושא עד מחר (ב׳) בערב.

* צוות בראשותו של שר האוצר יציג תוכנית סיוע כלכלית בהתאם להחלטות שהתקבלו, עד ליום ה׳ ה-17 בספטמבר 2020.

* עוד הוחלט להאריך את תוקפו של מודל הרמזור שהיה קיים עד כה, עד ליום ה-18 בספטמבר 2020, בשעה 14:00 בצהריים. ממועד זה (ו׳) יחולו ההגבלות כפי שמובאות בהודעה זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר