מגבשים פתרון

בעקבות הטיוח: פיצוי לתושבי אום אל-חיראן

שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ הקימו הבוקר צוות לבחינת הטיפול במפונים הבדואים, בעקבות חשיפת טיוח מותו של יעקוב אבו לאקיעאן (אקטואלי)

אום אל חיראן (צילום: Hadas Parush/Flash90)

שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, הנחו הבוקר (שני) את מנכ"לי משרדיהם להקים צוות לבחינת הטיפול במפוני אום אל-חיראן.

בהתאם להנחיית השרים, הצוות יגבש דרכים להסדרת פתרונות עבור מפוני אום אל-חיראן ויגיש להם המלצותיו בנושא, בתוך שלושה חודשים.

בעקבות האירועים בכפר אום אל חיראן, בו נהרגו השוטר ארז עמדי לוי ויעקוב אבו לאקיעאן, סוכם בין התושבים המפונים למדינה, על מעבר התושבים לשכונה 12 בעיירה חורה, כאשר המדינה תכשיר קרקעות ותסייע לתושבים. עם זאת, עד כה טרם הושלם המעבר של כל מפוני אום אל חיראן וזאת בשל חילוקי דעות שונים.

יצוין כי הנושא עלה מחדש לסדר היום, בעקבות חשיפת עמית סגל בחדשות 12 כי מח"ש טייחה, בהוראת שי ניצן את הביקורת נגד מפכ"ל המשטרה דאז, רוני אלשיך, במטרה שלא לפגוע בחקירות ראש הממשלה.

זירת האירוע, מהאוויר

שר המשפטים, אבי ניסנקורן אמר היום כי "הדיווחים בעניין מקרה אום אל-חיראן עוררו שאלות בנוגע להתנהלות הפרקליטות ומח"ש בקשר לאל קיעאן והעלו סוגיה חברתית כאובה וחשובה לסדר היום. על כן, ביקשתי מנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, לבדוק את הטענות בעניין זה".

"עלינו להבטיח שלצד הבדיקה המערכתית, יוכלו מפוני הכפר לשקם את חייהם באופן מיטבי. לכן, יחד עם שר הכלכלה, אשר מופקד גם על רשות הבדואים, החלטתי להקים צוות בראשות מנכ"לי משרדינו, שיבחן כיצד ניתן לסייע בפתרון הקשיים הביורוקרטיים והכלכליים עמם מתמודדים מפוני אום אל-חיראן".

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: "עם כניסתי לתפקיד השר הממונה על רשות הבדואים, אמרתי שהמפתח לפתרון הוא החזרת האמון בין החברה הבדואית לחברה הישראלית. במהלך החודשים האחרונים נפגשתי עם כל בכירי החברה הבדואית, וגם עם משפחתו של יעקב אבו אלקיעאן שנתנו לי תקווה שהמקרה הטראגי יכול להוות גשר להחזרת האמון. אני מאמין שיחד עם שר המשפטים ניסנקורן, נגבש פתרונות מוסכמים עם תושבי אום אל-חיראן לטובת רווחתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר