מגיב לטענות

מנדלבליט: "יש קמפיין שלם שמטיל בי דופי"

היועץ המשפטי לממשלה מגיב לחשיפות על ההתנהלות הבעייתית של הפרקליטות, ומבהיר כי נתניהו יכול להישאר בתפקידו • בהמשך הגיב לדרישה 'לחקור את החוקרים' (בארץ)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה מאשים היום (שני) כי "גורמים בעלי עניין מנהלים קמפיין שלם, קמפיין שנמשך יומם ולילה, שמטרתו להטיל דופי בעבודת הייעוץ המשפטי לממשלה, בעבודת פרקליטות המדינה ובעבודתי שלי. הקמפיין הזה מתקיים ברשת, גם בחלק מהתקשורת, ובזירה הציבורית והפוליטית".

בטקס הרמת כוסית לשנה החדשה במשרד המשפטים אמר, כי "אלו שמחוללים את אותו קמפיין אולי מקווים שהשמצות למיניהן נגדי או נגד בעלי תפקידים אחרים, וכל מיני עלבונות ושקרים, ישפיעו על החלטה כזו או אחרת שלנו. אם זה מה שהם חושבים, טעות גדולה בידם".

מנדלבליט התייחס בדבריו לדיווחים כי הוא סבור שעל נתניהו לצאת לנבצרות ואמר כי "בהקשר של תיקי ראש הממשלה, אני עומד מאחורי העמדה המשפטית שלי שאף אומצה בבג"צ, שראש הממשלה יכול לכהן בתפקידו תחת כתב אישום".

בהמשך הוסיף, "אנו נמשיך לעמוד על כך שמשפטו של האזרח בנימין נתניהו יתנהל כמו כל משפט אחר בפלילים. המשפט הזה יתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים, בפני שלושת שופטי ההרכב. שם רק הראיות ידברו, שם תישמע כל טענה של מי מהצדדים, ובית המשפט יאמר את דברו ויכריע בטענות".

"עכשיו עולה דרישה חדשה לקיים את המשפט בפני ועדת חקירה פרלמנטרית, שחבריה ייבחרו ע"י הדרג הפוליטי. ועדת חקירה כזו תנסה להפוך את התביעה הכללית לנאשמת, או כפי שגורמים מסוימים חוזרים על אותה מנטרה: "לחקור את החוקרים".

לדברי מנדלבליט, "מדובר בהיפוך יוצרות, ובניסיון לרסק את העיקרון הבסיסי בדמוקרטיה לפיו כולם שווים בפני החוק. נאשמים רבים בפלילים היו שמחים להיפרע ממי שהאשים אותם, להקים לעצמם ועדת חקירה שהם ימנו את חבריה ושתחקור את התובעים שלהם. אבל באיזו מדינה היינו חיים אם זה היה המצב? האם זו הייתה דמוקרטיה?".

בדבריו התייחס לחשיפות של עמית סגל ועיתונאים נוספים ואמר: "בימים האחרונים, רבו הפרסומים אודות כשלים כביכול של פרקליטות המדינה בהקשרים שונים ומשונים. חלק מהפרסומים מתייחסים לטענות שקרובות כביכול יותר לתיקי ראש הממשלה; חלקם לא נוגעים לתיקים בשום דרך שהיא, ובכל זאת – נעשה ניסיון להציג אותם כאילו הם קשורים לכך".

"השיא הוא כמובן העלילה שפרקליטות המדינה קבעה כביכול שאבו אל קיעאן, שנהרג מירי שוטרים באירוע הריסת בתים באום אל חיראן, הוא מפגע, ושהדבר נעשה בגלל הטיפול בתיקי ראש הממשלה. זה שקר וכזב. את השקרים הבוטים האלה צריך לחשוף ולהוקיע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר