המשפחה תערער

3 מאסרי עולם לעמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח בני משפחת דוואבשה

סוף לפרשה המזעזעת? בית המשפט גזר שלושה מאסרי עולם על עמירם בן אוליאל, שהורשע בשרפתם למוות של שלושה מבני משפחת דוואבשה הפלסטינית, בביתם שבכפר דומא (חוק)

קובי רוזן | כיכר השבת |
עמירם בן אוליאל עם אשתו, בבית המשפט (צילום: תומר אפלבאום/פול)

בית המשפט המחוזי בלוד פרסם היום (שני) את גזר דינו של עמירם בן אוליאל, הנאשם המרכזי בפרשת הצתת הבית בדומא בו נספו בני משפחת דוואבשה, שהורשע לפני ארבעה חודשים במעשה.

הרשעותיו בשלוש עבירות רצח, שתי עבירות של ניסיון רצח, שתי עבירות הצתה ועבירת קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני, הובילו להחלטה על שליחתו של בן אוליאל לשלושה מאסרי עולם בכלא.

וכך אמרה השופטת רות לרוך בפתח הקראת גזר הדין: "הנאשם נותן את הדין היום על מעשים חמורים שביצע. מעשיו של הנאשם תוכננו בקפידה. לא מדובר באירוע ספונטני אלא מתוך אידיולוגיה קיצונית וגזענית".

סב המשפחה, חוסיין דוואבשה, אמר היום במסדרונות בית המשפט: "הלוואי שזה לא היה קורה לפני חמש שנים. אני רוצה שהוא יישאר כל החיים שלו בכלא". עורך דינה של המשפחה אמר: "אנחנו שמחים על החלטת בית המשפט, אבל מצטערים על אי החברות בארגון טרור. מדובר בחבורה של תג מחיר".

"ההחלטה לא תחזיר את בני משפחתם אבל תהווה הרתעה לאחרים, שלא תהיה עוד 'משפחת דוואבשה'. בית המשפט שמע במשך חמש שנים את הראיות והיום אפשר להגיד שישנו רוצח בפרשה", הוסיף עורך הדין.

מהומה במשפט (ארכיון. צילום: ארגון חוננו)

כזכור, על פי כתב האישום, ביולי 2015 הגיע בן אוליאל לכפר דומא והשליך בקבוקי תבערה לעבר שני בתים בכפר, בהם בית משפחת דוואבשה. הבית עלה באש, ובשריפה נרצחו שלושה מבני המשפחה - הפעוט עלי סעד בן השנה, האב סעד והאם ריהאם. בנם בן הארבע אחמד נפצע קשה. על הבית רוססו כתובות "נקמה" ו"יחי המלך המשיח", וסמוך אליהן צויר סמל של מגן דוד.

לאחר הפיגוע, שזעזע את המדינה, השמיע נשיא המדינה ראובן ריבלין את אמירתו המפורסמת: "יותר משאני חש בושה, אני חש כאב על רציחתו של תינוק קטן. כאב על שבני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש".

למרות טענות משפחתו ועורכי דינו של בן אוליאל כי הודאתו בביצוע הפיגוע הוצאה בעינויים, בהכרעת הדין כתב בית המשפט על אמינות הודאותיו, כי "מדובר על הודאות בעלות משקל גבוה שמתיישבות עם הנמצא בזירה באופן שלא תואם אדם חף מפשע".

"להודאותיו התווספו תוספות ראייתיות, יכולתו לשחזר את האירוע על ידי מסירת פרטים מוכמנים: צבע הרכב בזירה ומאפייני החלון בבית השני וזיהוי פתיחתו ופרטים על בקבוקי התבערה. הנאשם, שסירב להעיד, לא סיפק הסבר סביר לידיעת הפרטים המוכמנים", נכתב עוד.

עלי דוואבשה, הפעוט שלא שרד את הפיגוע

בני משפחת בן אוליאל כבר מיהרו להודיע כי בכוונתם להגיש לבית המשפט העליון ערעור על גזר הדין החמור, ועו"ד יצחק בם המייצג אותו יחד עם עו"ד אשר אוחיון אמר: "גורלו של עמירם הוכרע כאשר בית המשפט קיבל כראיה את ההודאה והשחזור שנעשה בעקבות עינויים ומחשש להמשכם".

"בהכרעת הדין בית המשפט התחמק מדיון בסתירות בין תוכן ההודאה לבין עדויות שמסרו עדי ראיה בזמן אמת ביחס למספר המציתים ותיאורם. כעת בית המשפט העליון יצטרך לתת דעתו לשתי הסוגיות האלה", הוסיף בם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר