אומן, קורונה ופוליטיקה

השר זאב אלקין: "גמזו הפך את ההמלצות שלו כמו חביתה"

הניסיון לסייע לחסידים בבלארוס • האיום של השלטונות באוקראינה • הכישלון של רוני גמזו • ההסגות על הסגר • המשבר בממשלת האחדות והאם גנץ יהיה רה"מ? השר זאב אלקין מסכם שנה (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: זאב רוזנברג)

השר זאב אלקין (הליכוד) יוצא במתקפה חריפה נגד פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, שלדבריו נכשל בניהול משבר הקורונה ולא הגיע עם תוכנית סדורה למאבק בנגיף. צפו בראיון המלא.

לדבריו: "הבעיה זה לא המספר, הבעיה היא גדולה והיא בפעילות של רוני גמזו. הבעיה - בהתנהלות. השתתפתי בכמה דיוני קבינט. אני מגיע לדיון אחד שהיה סמוך לתחילת שנת הלימודים, גמזו מציג את תוכנית הרמזור שלא צריך מגבלות בכל הארץ אלא מגבלות חמורות בערים אדומות".

"עשו את זה כבר עם מספרי חולים גבוהים, הוא אמר שלא נורא. עבר שבוע ואמרו לנו שצריך סנקציות חמורות בערים אדומות. עבר עוד פחות שובע ואז בא גמזו ואומר צריך סגר מוחלט, עצם זה שחוות הדעת שלו מתהפכת כמו חביתה - זה מדליק נורה אדומה".

אלקין התייחס לדרך בה התקבלה ההחלטה על סגר כללי של שלושה שבועות: "גם הדיון על הסגר הוא היה נוראי. סיפרו לנו שצריך סגר שבועיים, אמרתי להם שאין דבר כזה סגר שבל שבועיים, סגר שיהיה אפקטיבי צריך שלושה שבועות".

|אני לאורך כל הדיון", מספר השר אלקין: "שאלתי את גמזו - אתה מציע פעולה כלכלית קשה, הפסד של עשרה מיליארד שקל. תגיד, לאן נגיע בסוף, אם הולכים איתך לסגר מלא, לאיזה מספרים נגיע, מה היעד. לא קיבלתי תשובה, שתיקה. אף אחד לא רוצה לקחת אחריות. לא שמו יעד ולא קריטריונים ליציאה. אי אפשר להיות פופוליסט, אי אפשר לרצות כל הזמן למצוא חן בעיני הציבור".

באשר לטיסות לאומן והחסיד'ים התקועים בבלארוס, אמר השר אלקין: ""חבל שהגענו לשם, חייב להגיד לך שמי שפנה אלי, מאלה שהיו שם, אמרתי להם: חבל להישאר שם, חבל שתענו את עצמכם ואת המשפחות, כדאי שתחזרו ארצה, הסיכוי לפתרון הוא נמוך".

לדבריו: "היו לי שיחות עם אוקראינה, כולל היום. יש לפעמים ניסים. נכון לבוקר - התשובות שנתנו לי האוקראינים שאין על מה לדבר. ההמלצה שלי לאותם חסידים לא השתנתה".

השר אלקין הזהיר את החסידים: "לא לנסות לחצות את הגבול בכוח. האוקראינים העבירו לי מסר שכל ניסיון לחצות את הגבול בכוח יענה בצורה מאוד מחמירה כולל מעצרים להרבה שנים. הם אמרו לי 'אל תתקשר אלינו בבקשה לשחרר במידה ומישהו ייעצר', הם אמרו שהם הבליגו, אבל קיבלתי מהם הודעה שעם כל האהבה למדינת ישראל יש גבול".

אלקין סיכם: "ההמלצה הראשונית שלי לאנשים שם לא לעשות שטויות, ואח"כ אף אחד, כולל אני, לא יוכל לעזור להם. הם צריכים לחזור, הסיכוי שיאפשרו משהו הוא קלוש. אני חושב שזה לא נכון, לא להם ולא למשפחות. ראיתי את התנאים הנוראים שם, ליבי איתם, אני לא ישן בלילות בגלל זה אבל ידיי קצרו מלהושיע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר