ברית מרגשת

ויקרא שמו בישראל: 'דולב עמית', על-שם החייל שנהרג

יועץ התקשורת יעקב סלע, ערך היום ברית לבנו הרביעי, כאשר חשב איך לקרוא לבנו - עלה בדעתו רעיון מרגש, לאחר שאשתו התחברה והסכימה, הם החליטו ביחד על השם המיוחד (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
יגאל - הסנדק - עם התינוק שנקרא על שם בנו הי"ד (צילום: באדיבות המצלם)

ליעקב סלע, יועץ תקשורת מפורסם שהגיע ממשפחה חרדית ירושלמית (אביו הקים את 'אוצר החכמה'), נולד לפני שמונה ימים, במזל טוב, בנם הרביעי, כשהסתפקו הוא ורעייתו איך לקרוא לבנם, הם נזכרו בחייל עמית בן יגאל הי"ד - והחליטו לקרוא לבנם על שמו.

בשיחה עם 'כיכר השבת', מספר סלע על ההחלטה לקרוא לילד על שם עמית: "בשנים האחרונות עשיתי לי נוהג, בכל פעם לאחר שנודע על חייל שנפל, אני נכנס לפרופיל הפייסבוק שלו ללמוד עליו קצת".

"לא, לא בשביל החטטנות", מסביר סלע, "אלא בגלל ההבנה שאם הוא מסר את נפשו בשביל שנחיה כאן, אנחנו חייבים לכל הפחות שהשם שלו יגיד לנו משהו".

לפני ארבעה חודשים, מספר סלע, "נפל החייל עמית בן יגאל, כהרגלי נכנסתי לפרופיל הפייסבוק שלו כדי ללמוד עליו. היה שם משהו שתפס אותי ולא הרפה".

"מה ששבה את ליבי", אומר סלע, "היה שמחת חיים המקסימה של חייל צעיר בשילוב עומק ואידאלים שכבר נדיר לפגוש. מן ציונות של פעם. כששמעתי שעמית בן יחיד חשבתי לעצמי שלא יכול להיות שלא יהיה לדבר הזה, לבית הזה המשך, ולכן אני כבר החלטתי איך להנציח אותו.

"לשמחתי אשתי היקרה התחברה גם היא לרעיון ההנצחה האישי שלי - והיום קראנו לבנינו על שמו - עמית והוספנו את השם דולב - כי אהבנו".

עוד מוסיף סלע לספר: "הייתה לנו הזכות שאביו ברוך בן יגאל הסכים לבוא ולשמש סנדק לבנינו ואפילו הביא את הלבוש שעמית ז"ל לבש בברית המילה שלו".

האבא הנרגש של עמית הי"ד, יגאל, מספר ל'כיכר השבת' בהתרגשות: "ההורים יעקב ובתיה, בעקבות האסון החליטו לקרוא לילד החדש שלהם - עמית דולב. והם הציעו לי להיות הסנדק מיד הסכמתי ראיתי בזה גם הנצחה וגם הרבה כבוד לעמית. המעמד היה מרגש מאוד, חוויה מיוחדת".

כזכור, עמית הי"ד, נהרג כתוצאה מהשלכת אבן על ראשו במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה". סמל-ראשון עמית בן יגאל ז"ל הועלה לדרגת רב-סמל לאחר מותו. לפני יותר מחודש, פסק בג"ץ, כי אין להרוס את בית המחבל שרצח אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר