פרסום ראשון

תכנית מילוט: הפגנת ענק במוצאי ראש השנה

למשטרה הוגשה בקשה לערוך מחאה במוצאי ראש השנה נגד האיסור לצאת לתפילות ביום כיפור • ההפגנה: מכיכר השבת עד לרחוב שרי ישראל - בלי הפרעה לצירי התנועה (אקטואליה)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יוזמה לקיום עצרת מחאה נגד האיסור לצאת למרחק של יותר מ-500 מטרים לצורך תפילה במניין, במוצאי ראש השנה בשכונת גאולה בירושלים.

הערב (שלישי), הגישו בקשה למשטרה לקבלת אישור לקיום המחאה, והמארגנים אומרים ל'כיכר השבת' כי הם מקווים לקבל את ההיתר להפגין.

שמעון בלוי, מי שהגיש את הבקשה למשטרה, אומר ל'כיכר השבת' כי ההפגנה לא תפריע לסדר הציבורי, וכי הם מתכננים להפגין רק על המדרכות, ולא להפריע לתנועה.

בנוסף, הם מתחייבים להקפיד על כל ההנחיות, לשמור על המרחק הנדרש ולוודאות כי כלל המפגינים יעטו מסכות לכל אורך ההפגנה.

את הרעיון לקיים הפגנה במוצאי ראש השנה, העלה לראשונה ח"כ יעקב ליצמן, שאף התפטר מהממשלה במחאה על הטלת הסגר דווקא בתקופת החגים. לדברי ליצמן, בשל הסגר, רבבות יהודים המגיעים רק בימים הנוראים להתפלל, יישארו השנה בבית ולא יגיעו לבית הכנסת, ולכן יש להפגין נגד ההחלטה.

גורם המעורב בפרטים אמר ל'כיכר השבת' כי מדובר ב"תכנית מילוט", על מנת לאפשר לחרדים שיגיעו לראש השנה לירושלים, לשוב לבתיהם בשלום.

גורם במשטרה אמר כי יקנסו את אלו שיוצאים לפני החלת הסגר, בת שיחזרו הביתה במוצאי החג. כעת, אם יטענו כי חזרו מהפגנה, המשטרה אינה יכולה לקנוס אותם - שכן הפגנות הוחרגו על פי החוק.

אך בלוי מכחיש את הטענה בשיחה עם 'כיכר השבת', אומר כי מדובר ב"קונספירציה", וכי הדבר משול לטוענים כי הקורונה נועדה להציל את נתניהו מהמשפט המתנהל נגדו.

מארגן ההפגנה, ניצל את הבמה וקרא להגיע מכל הריכוזים החרדים, בנסיעות מאורגנות ובתחבורה הציבורית לירושלים, להשתתף במחאה במוצאי ראש השנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר