יחסי חרדים ומשטרה

רב המשטרה נצ"מ רמי ברכיהו בראיון חג מיוחד באולפן 'כיכר'

היחסים בין המשטרה לציבור החרדי • האכיפה בשכונות החרדיות ותחושת האפליה • עבודת רבני המשטרה והגישור עם המגזר • רב המשטרה, הרב רמי ברכהו, בראיון לישי כהן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ וזאבי רוזנברג)

רב המשטרה, נצ"מ הרב רמי ברכיהו, הפך בשנה האחרונה למגשר בין משטרת ישראל לציבור החריד. שנה בה האמון של הציבור במשטרה נפגע קשות. הרב ברכיהו טיפל בכל אירוע נקודתי ונפגש עם מנהיגי המגזר בכדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את האמון.

בראיון חג, באולפן 'כיכר השבת', הרב ברכיהו מסכם את שנת תש"פ וחושף את המהלכים מאחורי הקלעים, מהלכים שיגרמו לשוטר שנפגש עם יהודי חרדי להבין את הרגשות שלו. צפו בראיון המלא.

לדברי הרב ברכיהו: "במקום שיש קושי זה פוטנציאל למנף למקומות אחרים. אני חושב שהעבודה הקשה שעשינו בתוך המשטרה לצד ההנהגה החרדית - הביאה אותנו למקומות חדשים שלא היינו בהם, מקומות הרבה יותר טובים עם קשרים הרבה יותר טובים, עם רצון משותף להתמודד עם הגל שאנחנו נמצאים בתוכו".

הרב ברכיהו מסביר כי אירועי הקורונה: "הציפו את הפערים שהמשטרה לא כל כך לא הייתה מודעת, עד כמה הפערים האלו היו גדולים. הבנה מה זה העולם החרדי. השפה, התרבות, הרגישויות".

"אני מגיע למפגשים עם רבנים חרדים", חושף הרב ברכיהו: "כולל מהזרמים היותר קיצוניים בעולם החרדי, כולם אומרים לי: אי אפשר בלי המשטרה. כולל עם הקיצונים במאה שערים. תתפלא מאוד, אני לא יכול לספר לך כי אני שומר על כבודם ורצונם, אבל הקשרים עמוקים, הרבה יותר ממה שהציבור יודע".

לדבריו: "מערך הרבנות במשטרת ישראל הוציא דף של היכרות של כל שוטר שמבא למגע עם המגזר החרדי, היכרות עם המגזר החרדי. מה הרגישויות, מה הנקודות שבהן אסור להתנגש. כמה חשוב השיח לפני אכיפה. זה מסמך שעבר בכל משטרת ישראל, ירד גם לשטח. אנחנו יודעים שקצינים בכירים השתמשו בזה כדי לתדרך את השוטרים. עובדה ששומעים פחות על סיפורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר