חשיפת 'כיכר'

בכל הריכוזים החרדיים: הפגנות במוצאי ראש השנה

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', בכל הריכוזים החרדיים יערכו הפגנות במוצאי החג, כדי לאפשר את נסיעות ללא קנסות • וגם: מטרת ההפגנה בעיר צפת, בעד הבדואי (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

לא רק ירושלים: נציגים חסידיים פנו למשטרה בכל עיר ועיר, בדרישה לקיים בכל הריכוזים החרדיים ברחבי הארץ הפגנות במוצאי ראש השנה.

כפי שנחשף אתמול ב'כיכר השבת', בשם גורמים המעורבים בתכנון, מדובר ב"תכנית מילוט", על מנת לאפשר לחרדים שיגיעו לראש השנה לירושלים, לשוב לבתיהם בשלום.

אך אחרי ירושלים, מתברר כי היוזמה צוברת תאוצה בכל רחבי הארץ: כך, אדם המתגורר בצפת שנסע לראש השנה לבני ברק, יוכל לשוב אל ביתו בנימוק כי הוא מגיע ל/מ הפגנה.

כידוע, גורם במשטרה אמר כי יקנסו את אלו שיוצאים לפני החלת הסגר, בת שיחזרו הביתה במוצאי החג. כעת, אם יטענו כי חזרו מהפגנה, המשטרה אינה יכולה לקנוס אותם - שכן הפגנות הוחרגו על פי החוק.

רשמית, מארגני ההפגנות מכחישים את הטענה ואומרים כי מדובר בקונספירציה לא נכונה, וכי כוונתם רק למחות בעקבות הסגר שהוטל בכוונה בימים הנוראים.

את הרעיון לקיים הפגנה במוצאי ראש השנה, העלה לראשונה ח"כ יעקב ליצמן, שאף התפטר מהממשלה במחאה על הטלת הסגר דווקא בתקופת החגים. לדברי ליצמן, בשל הסגר, רבבות יהודים המגיעים רק בימים הנוראים להתפלל, יישארו השנה בבית ולא יגיעו לבית הכנסת, ולכן יש להפגין נגד ההחלטה.

נימוק מקורי לקיום ההפגנה, מגיע דווקא מהעיר צפת, שם הסביר חבר מועצת העיר, אליעזר לזר, כי מטרת ההפגנה היא נגד הטיוח המשפטי בפרשת אום אל חיראן...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר