המינוי, התפילות והרבנים

השר אביטן: "אנשים הפכו ל'דעת תורה' - והנגיף מכה בנו"

הרגע החשוב בחייו: הדאגה למנייני תפילה בימים הנוראים • האזהרה להקפיד על ההנחיות • החלטת הממשלה להטיל סגר בחגי תשרי והחסידים בבלארוס • השר יעקב אביטן מסכם שנה באולפן (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: זאב רוזנברג ומולי הרשקוביץ)

השר לשירותי דת, יעקב אביטן, הפתיע את המערכת הפוליטית כששמו עלה על ידי יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, שהכריע שהוא זה שימונה לשר הדתות. הוא היה בטוח שהוא יעסוק בעיקר במינוי רבני ערים אך מהר מאוד המציאות שינתה את כל התוכניות ובימים אלו הוא עסוק בארגון מנייני תפילה בימים הנוראים.

בראיון מיוחד, באולפן 'כיכר השבת', הוא מסכם את שנת שת"פ, המינוי וההפתעות, הנחיות משרד הבריאות, החלטות הממשלה, הטענות לאפליית חרדים ומינוי רבני הערים.

בפתח דבריו אומר השר אביטן בהתרגשות: "כנראה מהשמיים גלגלו שכבר לפני 30 שנה אני הייתי זה שארגנתי מניינים בקיבוצים ובמועצות השונות בחכמה רבה ובתבונה רבה, ואני חושב שצריכים כולנו להודות לשר אריה דרעי שפעל להגדיל את כמויות המתפללים עד כמה שניתן".

בנוגע לבעלי התוקעים בשופר, האם האישור שלו להתניידות כוללים גם את שאר בני המשפחה שירוצו לעשות את החג יחד?

"כן. אנחנו פועלים כדי שכל הנושא הזה יתאפשר באמצעות האישור של בעל התוקע, ובאמצעות מספר הזהות שלו ושל כלל בני המשפחה, גם במעבר בין עיר לעיר, וגם במעבר בתוך הערים מעבר למרחק של 500 מטר".

עד כמה הייתם במשרד הדתות חלק מהסיוע והארגון הלוגיסטי של בתי הכנסת בהתאם להנחיות?

"פעלנו אני והשר דרעי ושוחחנו עם עשרות ומאות נציגים באמצעות ה'זום' על מנת לאפשר ולהתארגן לצורך ימי ראש השנה ויום כיפור, ואני חושב שברוב היישובים והמועצות הצלחנו להתארגן כראוי בהתאם להנחיות, כולל סידורים, מחזורים, הצללות וסככות".

האם אתה כשר הדתות ממליץ לכולם להתפלל בשטחים פתוחים?

"אם אתה שואל אותי, עדיף שכולם יתפללו במרחב הפתוח, אנשים הפכו פתאום לדעת תורה בזמן שהנגיף מכה בנו ועושה בנו שמות. אנחנו מצווים להישמר בנושא הזה ומצוות 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם' חשובה יותר מתפילה".

מה דעתך על אלו שמתקהלים בניגוד להנחיות שנמנים על מכחישי הקורונה?

"כשאני רואה אנשים שאינם מניחים תפילין, או מכורים לאלכוהול אני גם יהיה כמוהם? אנחנו צריכים לעשות את שלנו בנושא הזה ולא להסתכל על אחרים".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר