ראיון מיוחד

אלוף (מיל') רוני נומה מסכם שנת קורונה במגזר החרדי

מלחמת הקורונה עם הציבור החרדי • היחס הנכון למגזר • הטענות לאפליית החרדים והפיקוד על מחלקת החרדים ב'מגן ישראל'. אלוף (מיל') רוני נומה בראיון סיכום שנה לישי כהן (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ וזאבי רוזנברג)

בשיאו של הגל הראשון, אלוף (מיל') רוני נומה הוזעק לפקד על המאבק בנגיף הקורונה בעיר בני ברק, מאז הוא הפך לאחת הדמויות שזוכות הלערכה אצל כלל ראשי הרשויות במגזר החרדי ובימים אלו הוא מפקד על המגזר החרדי ב'מגן ישראל'.

בראיון סיכום שנה ל'כיכר השבת', מדבר נומה על היחסים עם החרדים, הדרך בה יש לגשת לשיח עם המגזר, ההשוואות בין בתי הכנסת להפגנות ומתווה הקפסולות בעולם הישיבות. צפו בראיון המלא.

על מתווה בתי הכנסת בימים הנוראים, אמר האלוף נומה: "אם המתווה לא ברור לאנשים זה חבל מאד, משום שאנו מנסים למצוא מתווה שיגדיל את מספר התפילות עד כמה שניתן, ואני מניח שהבלבול נובע בעיקר מעניין מספר הפתחים הנדרשים, אבל יש לדעת שגם הנציגים ברשויות המקומיות יכולים לסייע לכל מי שצריך עזרה".

מדובר מתווה שנידון עם השרים ליצמן ודרעי, יחד עם ראש הממשלה, זה המתווה שאושר בסופו של דבר?

"המתווה שנידון הוא לפי תוכנית הרמזור, אבל בסופו של דבר בשל ההחלטה על הסגר, המתווה צומצם לצבעי אדום וכתום בלבד, ולא כפי שהיה בהתחלה, וזאת בשל הצורך להתאים את עצמינו למה שקורה בשטח".

נומה התייחס לטענות על אפליית הציבור החרדי: "אני לא שותף לשיח של האפליה שמתנהל ברשתות ובשיח הציבורי, כי אני חושב שצריך לגלות אמפתיה גדולה לציבור ולגלות הבנה רבה לצרכים.

"בנוסף, אני חושב שהדיון על נושא ההפגנות הוא דיון שראוי שיתקיים, אבל אחרי שהתקבלה החלטה, ההתנהלות אמורה להיות בצורה שלא מסתכלים על מה הם עושים, אלא על מה שקורה בשטח ובמגזר".

באשר למתווה הקפסולות בישיבות אומר האלוף: "בנוגע למתווה הקפסולות אני יודע לומר שמי שהיה במתווה מהתחלה נמצא בשליטה, גם אם ישנם בחורים שחלו.

"ברגע שהם נמצאים במקום סגור ומגודר, אנחנו שולטים על המצב וגם נערכנו אליו מראש באופן שאנחנו יודעים מתי הם נדבקו, ומתי נוכל לשחרר אותם".

איך הבחורים יחזרו הביתה במוצאי הכיפורים?

"הבחורים שהם חלק מהמתווה יוכלו לחזור הביתה לאחר יום כיפור, והיות שלא תהיה תחבורה ציבורית, אני מניח שהם יישארו בישיבה עד יום שלישי בבוקר שלאחר יום כיפור אז הם יגיעו הביתה".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר