"לא לוקחים אותי ברצינות"

יעקב ליצמן מתוסכל: "חברי סיעתי צוחקים על התפטרותי"

ח"כ יעקב ליצמן מודה כי חבריו לסיעת 'יהדות התורה' לא לוקחים אותו ברצינות וצוחקים על החלטתו להתפטר: "לא לוקחים אותי ברצינות גם עכשיו כשהתפטרתי" • ליצמן שב לתקוף את רוני גמזו (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ליצמן וחבריו לסיעת 'יהדות התורה' (צילום ארכיון: Hadas Parush/FLASH90)

הוא התפטר מהממשלה בדרמטיות בשל ההחלטה להטיל סגר בערב חגי תשרי, הוא חשב שיקבל גיבוי מחבריו החרדים, אך גם ח"כ יעקב ליצמן מודה: חברי סיעתי צוחקים על התפטרותי.

בראיון ל'ישראל היום', הודה ליצמן: "לא לוקחים אותי ברצינות גם עכשיו כשהתפטרתי. אני שומע אפילו שמדברים על חברים שלי במפלגה שלא לוקחים אותי ברצינות, שצוחקים ממני, שאומרים שזה זמני, שאני אחזור. בסדר, שיגידו".

ליצמן חזר לתקוף את פרויקטור הקורונה, רוני גמזו, ואמר: "כבר שישה שבועות שאני מזהיר ומתריע שגמזו מוביל אותנו לסגר רק כי זה נוח לו. הוא דופק את החרדים כי זה הכי קל לו וכי לא אכפת לו מהציבור החרדי. הרי אמרו כל הזמן שהאג'נדה שלו היא נגד סגר, אז מה קרה פתאום.

"צריך היה לעשות סגר לפני חודש כשהיו 2,000 חולים, זה היה מונע את העלייה ל־5,000 נדבקים ביום ומציל כמה נפטרים".

לשאלה האם הוא לקראת סיום הקריירה הפוליטית שלו, השיב: "לא. עשיתי המון דברים גם בלי להיות שר. אפשר לעבוד טוב מאוד גם מעמדת חבר הכנסת. בכלל, להיות שר זה משהו שקיבל אישור חד־פעמי מהרבנים. זה בדיעבד, וזה נגמר. לא אהיה שר יותר. הלכתי, וזה נגמר".

השר אריה דרעי: אין פה רדיפה דת

כזכור, בראיון ל'כיכר השבת', דחה יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, כי החלטות הממשלה בנושא ההגבלות נובעות מרדיפת דת: "התשובה שלי שכל אחד הולך עם רבותיו. הרב ליצמן הוא חבר שלי, אני אוהב אותו, לא רק חברים, אוהב את המקוריות שלו. עשינו הרבה דברים ביחד. הוא מרגיש שהוא לא משפיע בממשלה, זו ההרגשה שלו, זו התחושה שלו, אני מכבד את רצונו. גם אני, אם אני ארגיש שאני לא משפיע בממשלה או שלא מרגישים לי, או שחלילה וחס עושים שדווקא נגד הציבור גם אני לא הייתי נשאר שם דקה אחת".

דרעי גיבה את מתווה הממשלה: "המתווה שאישרנו, למרות הסגר, אני משבח את ממשלת ישראל".

גם יו"ר ועדת חוק חוקה של הכנסת, ח"כ יעקב אשר, הדגיש בראיון ל'כיכר השבת' שאין רדיפה מכוונת: "להגיד לך שמישהו ישב ותכנן את הכל כדי שזה ייפול בתקופה הזו? לא. יכול להיות שהיה חשבון שבחול המועד לא עובדים - אז אפשר".

ח"כ יעקב אשר: אין פה רדיפה מכוונת

לדבריו: "הם לא מבינים שהציבור החרדי היה ממושמע בגל הראשון, אתה יודע איפה איבדנו את זה? שנגדעו בבתי הכנסת. כל גבאי הפך להיות מומחה לקורונה והתחיל לסדר את הבית כנסת".

"רדיפה מכוונת אני לא רואה", הדגיש אשר: "בורות והצרת צעדיו של הציבור החרדי בכל החלטה, הם לא בדקו דברים לעומק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר