בעקבות הביקורת

מסתמן: תנאי הסגר יוחמרו, אך רק אחרי החג

נתניהו מתייעץ עם שרי קבינט הקורונה על החמרות משמעותיות בסגר, זאת לאחר הטענות כי ההחרגות שאושרו עד כה מרוקנות את הסגר ממשמעותו במלחמה בנגיף (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח באלול תש"פ | 17.09.20
(צילום: אבי אוחיון לע"מ)

דרמה של ממש: בעקבות הביקורת הרבה בתקשורת על הסגר שיוטל החל ממחר בשל נגיף הקורונה, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו, להתייעץ באופן דחוף עם קבינט הקורונה ורוני גמזו, במחשבה להחמיר את הסגר ואף להביא לכלל עוצר.

סמוך לשעה 19:50 הסתיימה ההתייעצות הטלפונית של נתניהו ועל פי הדיווח של ברק רביד, פקיד בכיר שמעורה בתכני ההתייעצות אמר כי הוחלט שבשלב הזה לא מבצעים הידוק של הסגר והנושא ייבחן בהמשך. על פי ההערכות ביום שני ידון נתניהו שוב בנושא ויכנס את הממשלה לדיון על כך.

כזכור, גם על פי התחזיות של גמזו ואדלשטיין נראה לאחר הסגר בלימה בלבד בהתפשטות אבל לא ירידה דרמטית במספרים מה שמביא למחשבה כיצד לפעול כעת.

על פי הדיווח של ירון אברהם מ'חדשות 12', נתניהו אמר לפרויקטור הקורונה רוני גמזו בשיחות הסגורות: מה יועיל הסגר במתווה הנוכחי?

גמזו: "אני מניח שיוריד את הנדבקים ל 3 וחצי אלף או 4 אלף נדבקים ביום".

נתניהו: "נראה לך שאני אכלא עכשיו 9 מליון אזרחים בבית ל 3 שבועות בשביל להגיע למספרים האלו כשברור שיעלו לאחר שבועיים מסוף הסגר?!".

גמזו היה אמור לערוך מסיבת עיתונאים בשעה זו כדי להסביר על הסגר, אך בינתיים היא נדחתה ככל הנראה בשל חוסר רצונו של גמזו להתמודד עם הביקורת הנוקבת על הסגר.

בינתיים נערך דיון בוועדת החוקה על פרטי הסגר במהלכו אמר פרופ' איתמר גרוטו, כי "כדי להחמיר את ההנחיות צריך להעביר החלטת ממשלה חדשה. אני לא רואה איך זה קורה במסגרת זמן של שעה שעתיים. אני לא חושב שזה יקרה".

דבריו של אשר בוועדה (ערוץ הכנסת)

באופן מוזר טוען כעת ח"כ יעקב אשר בשידור חי בערוץ הכנסת, כי "בעקבות הדיונים בוועדה יש הסכמה מצד הממשלה וזה ייכנס במשאל הטלפוני, להגדיל מ-500 מטר ל-1000 מטר את מגבלת היציאה למרחב הציבורי. אני מודה לשר הבריאות לרה"מ ורה"מ החלופי. הסגר יהיה סגר ולא יהיה נוח. עם כל הקושי זו בשורה טובה וחשובה. לא ידוע לי על החמרות כרגע".

לא ברור עדיין מה תהיינה ההחלטות והאם הן תשפענה על התפילות בימי ראש השנה. על פי הדיווחים יכול להיות שייאסרו ההפגנות באופן גורף מה שיימנע את קיום ה"ההפגנות" בריכוזים החרדים במוצאי החג, שנועדו על פי הטענות לאפשר לתושבים לחזור לבתיהם בערים אחרות. על פי דיווחים אחרים יחולו שינויים גם בתפילות עצמן זאת לנוכח הנתק בין החסידויות השונות לרוני נומה שהיה אמור לשמש כאיש הקשר עם הציבור החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר