דיון דרמטי

נתניהו זעם: "הסגר הפך לבדיחה; לסגור בתי כנסת"

שעות של דיונים מתוחים עברו אחר הצהרים על ראש הממשלה ורוני גמזו, שהבינו מאוחר מדי כי איבדו את אמון הציבור לקראת הסגר הלא יעיל • נתניהו לא עצר את זעמו (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
תפילה מחוץ לבית כנסת סגור. ארכיון (צילום: איתמר קירשבוים)

במהלך הדיון הדרמטי שקיים אחר הצהרים (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו על אפשרות להחמרות נוספות בסגר, ביטאו כל הנוכחים את תסכולם מהתועלת המפוקפקת בסגר שיחל מחר בצהרים ויימשך שלושה שבועות, ואף הועלה רעיון לסגור את בתי הכנסת אחרי ראש השנה.

כתב 'חדשות 12' ירון אברהם דיווח, כי הדיון התנהל באווירה קשה, כאשר נתניהו תקף כי "כל הסגר מחורר" ודרש שההחמרות הקשות ייכנסו לתוקף כבר ביום שני הקרוב.

"אכלא אנשים בבית וזה לא יביא תועלת? מה נגיד להם אחר כך?", גער נתניהו בפרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, והוסיף: "הסגר הופך לבדיחה; לא סגר לייט אלא סגר יוק. אם תרד מגבלת 500 המטרים (כפי שאכן אירע י.ג.) לא יישאר הרבה".

גמזו בתשובתו הודה, כי גם אחרי שלושה שבועות של סגר יירד רף הנדבקים החדשים בקורונה ל-3000 או 4000 בלבד.

תפילה זהירה במודיעין עילית (צילום: איתמר קירשבוים)

"אני לא חושב שסגר ארוך טווח הוא התשובה לקורונה", הוסיף גמזו. "אם היינו ב-2,000 נדבקים ביום ולא היינו בתקופת החגים, לא הייתי נוקט בשום צעד כזה, אלא רק במודל ה'רמזור'".

גמזו הדגיש: "הציבור לא איתנו, וחייבים לקחת בחשבון גם את הכלכלה. גם אם אצא לציבור ואגיד שכל שבוע יהיו לנו 1000 מתים, זה לא ישכנע את הציבור. הציבור לא שם".

על פי הדיווח, כאמור, נתניהו דרש בדיון אף לסגור ולנעול את בתי הכנסת, אך לא ברור אם בכוונתו שזה יקרה עוד לפני יום הכיפורים.

כתב 'חדשות 13' נדב איל דיווח, כי בכירי המועצה לביטחון לאומי העלו הדיון אפשרות של הכרזת מצב חירום אזרחי, בעקבות תוספת של כ-160 חולים קשים היום ואתמול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר