"היא מתחזה"

בית המשפט: מלכה לייפר תוסגר לאוסטרליה

המורה החרדית המואשמת באוסטרליה בהתעללות בתלמידותיה, תוסגר מישראל לאחר שבג"צ דחה את הערעור וקביעת בית המשפט • עורכי דינה צפויים לערער שוב (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (שני) שמלכה לייפר תוסגר לאוסטרליה, שם היא מואשמת בתקיפה חמורה של שלוש אחיות שלמדו בבית הספר שניהלה.

עורכי דינה צפויים להגיש ערעור על ההחלטה. יצוין כי בשל הקורונה, לייפר לא הייתה בבית המשפט, אלא השתתפה באמצעות שיחת וידאו.

בהכרעת בית המשפט נכתב כי "לאחר ששמעתי את כל הטענות שלכם החלטתי להורות על המשיבה כבת הסגרה לאוסטרליה והיא תשהה במשמרת שב"ס עד שהיא תוסגר".

ההכרעה, שעדיין לא סופית, התקבלה אחרי שש שנים של הליכים משפטיים מאז החלו בהליך הסגרתה של לייפר, שנמלטה מאוסטרליה לישראל.

בתחילת החודש דחה בית המשפט העליון את הערעור שהגישו עורכי דינה בדבר שאלת הכשירות, וקבע כי היא כשירה לעמוד לדין.

פאנל מומחים, בו היו חברים פסיכיאטר מחוז צפון ד"ר אמיר בן אפרים, פסיכאטר מחוז חיפה ד"ר אלין רוזנצוויג וסגניתו ד"ר אילנית אייזקס, קבע כי היא "מתחזה בוודאות לגבי כושר שיפוטה ויכולת תפקודה".

השופט יצחק עמית מתח אז ביקורת על הימשכות ההליך. לדבריו, "הליכי הסגרה אינם אמורים להיות 'חזרה גנרלית' של ההליך העיקרי שאמור להתנהל במדינה המבקשת. גם מטעם זה, אין מקום לבחון את סוגיית הכשירות לעמוד לדין, כאילו מדובר בהליך פלילי מקומי. במסגרת הליכי הסגרה, שאמורים להיעשות באופן יעיל ותכליתי, נקלענו בתיק זה להליך חריג של בדיקת כשירות, שנדיר שהיו כמותו בישראל, אף לא במסגרת תיקי רצח 'רגילים'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר