'המבדיל' • צפו

הבדלה וראיון: האם אנו יכולים לפרש את התנ"ך?

לקראת סיום המחזור השנתי של פרשת השבוע, נעסוק בפרשנות דמויות התנ"ך, ולדיון מרתק על היכולת לפרשן מנקודת מבטנו את דמויות התנ"ך • מתארח באולפן אליעזר היון, סוציולוג וסופר חרדי (TV)

אליעזר היון באולפן (צילום: אולפן כיכר)

לקראת סיום המחזור השנתי של פרשת השבוע, מתארח באולפן אליעזר היון, סוציולוג וסופר, לשיחה על ספרו השלישי שהוציא, העוסק בפרשנות דמויות התנ"ך, ולדיון מרתק על היכולת לפרשן מנקודת מבטנו את דמויות התנ"ך, הטובות והרעות.

היון מדגיש כבר בתחילת הדברים, שפרשנותו שונה לגמרי מכל ספרי ה"פרשנות" התנכיים שיוצאים על ידי מי שאינם שומרי מצוות. את אלו הוא מכנה 'פרוזה' וכו', אך בוודאי שאינם מפרשנים את הכתובים, בספרו שלו הוא מחוייב לנכתב, וכמובן, לדברי חז"ל.

"אין לנו דרך להבין את סיפורי התנ"ך ואת הדמויות, בלי שנבין את הרקע עליו מתבסס הסיפור", אומר היון. "כל סיפור מתרחש בנקודת זמן כלשהי, וכשנבין את כל הרקע גם נבין את הסיפור יותר לעומק".

ישנן הרבה ביקורות על הספר, הוא מספר. רבים טוענים שאי אפשר לתאר את אותם אנשים נשגבים מנקודת מבטנו הדלה, אך לדעת היון, המושפעת ישירות מהרש"ר הירש, על הדמויות להיות מפורשנות על ידי כל דור ודור, אחרת אין לנו, לאנשים שחיים אלפי שנים אחרי זמן התנ"ך קשר אל הנכתב.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם.

את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר