אחרי 8 שנים

הפיגוע בבורגס: מאסר עולם לרוצחי 5 הישראליים

לאחר 8 שנים: בית המשפט הבולגרי גזר מאסר עולם על שני מחבלי חיזבאללה, שהיו שותפים לפיגוע בשדה התעופה בבורגס, שם נרצחו 5 ישראליים. השניים נעדרו מהדיון (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרוצחים: מליאד פראח וחסן אל חאג' (צילום: משרד הפנים הבולגרי)

לאחר שמונה שנים: בית המשפט הבולגרי הטיל היום (שני) מאסר עולם על שני מחבלי חיזבאללה לבנוניים, שהיו שותפים לפיגוע בשדה התעופה של בורגס, שם נרצחו חמישה ישראליים. השניים נשפטו כשהם עצמם נעדרו מהדיון.

כזכור, לפני שמונה שנים, ב-18 ליולי 2012 בשעה 17:30, נהרגו חמישה ישראלים בפיגוע שכוון נגד תיירים ישראלים בשדה התעופה שבבורגס, בולגריה.

רגע הפיגוע באוטובוס

על פי הטלוויזיה הבולגרית, הפיצוץ אירע באוטובוס במגרש החנייה שעמד להסיע תיירים ישראלים בטרמינל "סרפובו". על האוטובוס היו 42 ישראליים, שרצו לעלות לאוטובוס כדי להגיע למלונות שלהם.

שנה אחרי הפיגוע פרסם משרד הפנים הבולגרי תמונות של שני חשודים במעורבות בפיגוע הטרור. על פי הודעת משרד הפנים הבולגרי דאז, שני החשודים הם: אזרח אוסטרלי בן 33 - מליאד פראח (שידוע גם בכינוי, חוסיין חוסיין) וחסן אל חאג' אזרח קנדי בן 25. בהודעה התבקש הציבור לסייע בקבלת מידע על המבוקשים, אך לא פורט מה חלקם בפיגוע הרצחני.

שר הפנים הבולגרי צווטלין יובצ'ב סירב למסור עוד פרטים על החקירה והשלב בה היא עומדת. הוא רק אמר כי אינו יכול לספר על תפקידם באירוע בכדי לא לפגוע בחקירה.

העיר בורגס היא אתר תיירות בין לאומי הנחשב זול לחופי הים השחור התיירים הישראלים הגיעו בקבוצה גדולה ועלו על ארבעה אוטובוסים שהסיעו אותם לבית המלון, מייד בצאתם משדה התעופה התרחש פיצוץ באוטובוס מספר אחד, ומהומה החלה במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר